Otsus on tagasilöök Peter Vesterbacka juhitavale Finest Bay Area tunneliprojektile, mille raames on pakutud koridori Espoo kaudu, vahendab Taloussanomat.

Uusimaa maakonnavalitsuse esimees, espoolane Markku Markkula lasi protokolli märkida oma eriarvamusele jäämise. Tema arvates oleks maakonnavalitsus pidanud jätkama ka teiste koridoriettepanekute uurimist.

Maakonnavalitsuse ettepanek läheb järgmisena kooskõlastusringile, mille põhjal teeb maakonnavalitsus uuesti otsuse augustis. Lõplik otsus koridori kohta tehakse maakonnavalitsuse istungil detsembris.

Helsingi kaudu kulgevat koridori on varasemates resolutsioonides toetanud teiste hulgas Helsingi ja Vantaa linn, Helsingi piirkonna ühistranspordi omavalitsusühendus, Soome transpordi- ja kommunikatsiooniministeerium ja teised. Põhjenduseks on tunneli sidumine Soome ja Eesti raudteevõrgustikuga tähtsates sõlmpunktides.

Soome transpordi- ja kommunikatsiooniministeeriumi sõnul lõppeks tunneli projekteerimisfaas alles 2025. aastal, misjärel algaks 15 aastat kestev ehitusfaas. Tunnel oleks seega valmis alles 2040. aasta paiku.

Vesterbacka projekti raames on aga räägitud rongiliikluse algamisest tunnelis juba 2024. aasta lõpus.