„Meie eesmärk on, et võimalikult suur osa sõitjatest soetaks sõiduõiguse iseteeninduse kaudu – kas siis veebist või piletimasinast. Selleks pakume ka mõlemal juhul soodustust," põhjendas Elroni müügi- ja arendusjuht Ronnie Kongo Elroni rongides kasutusele võetud piletimasinate kasutuselevõtmist.

"Mida rohkem reisijad neid võimalusi kasutavad, seda enam on meie klienditeenindajatel piletimüügi kõrval aega sõitja jaoks. Tahan kindlasti rõhutada, et klienditeenindajad rongist ära ei kao, nad on endiselt seal olemas," lisas Kongo.

Küsimusele, mis põhjusel enam klienditeenindajalt sõidukaardiga piletit ostes soodustust ei saa, Kongo ei vastanud. Täpsemalt ei selgitanud ettevõtte müügijuht ka seda, kas soodustusega suunamine oli taotluslik, et juhtida inimesed ostma piletit internetist või piletimasinast.

Kongo ütles, et piletimasinate kasutus on alates jaanuarist igal nädalal kasvanud. "Loomulikult on ka sõidukaardi soodustuse asendamine piletimasina soodustusega kasvule veelgi hoogu juurde andnud, nii et viimasel nädalal kasutasid masinat juba pooled sõitjatest. Meie sõidukaardi kasutajatest soetab pileti masinast aga juba üle 80%," rääkis Kongo võimaluse populariseerimisest.

"Loomulikult nõuab iga uuendus harjumist, seda nii klientide kui ka meie teenindajate poolelt. Vahel jääb sõitjatele mõistetamatuks, miks piletimasinast pileti ostu või tasuta sõiduõiguse valideerimise puhul teenindaja seda ka kontrollib," tõdes Kongo.

Tegelikult ei erine Kongo sõnul piletimasinast pileti ostmine põhimõtteliselt sellest, kui ostetakse pilet ette veebist või kassast. Pileti kontrollimine teeningaja poolt on nendel juhtudel on igati loogiline, et teenindaja piletit kontrollib.

Oluline statistika poolelt

Elroni esindaja sõnul on oluline ka info, mida me rongide täituvuse ja eri peatuste kasutuse kohta saame – et saaksime pakkuda parimat teenust, on vajalik, et kõik sõidud oleksid registreeritud, mistõttu kutsume ka kõiki tasuta sõiduõigusega inimesi oma sõit kohe rongi sisenedes valideerima.

"Tasuta sõiduõiguse puhul võib kliendile tunduda, et pole vahet, kas sõit on valideeritud või mitte. Kui sõit on valideerimata, siis statistilises mõttes ei ole seda toimunud ning me ei saa omavalitsuselt sellise sõidu hüvitamist ka nõuda," rääkis Kongo.

Oluline on sõit valideerida, sest nende sõitude eest maksab kohalik omavalitsus, olgu selleks Tallinna linn või Saue vald. Selle liigutuse tegemine ei maksa Kongo sõnul kliendile midagi, samas teenindaja ei jõua alati iga kliendini, seda eriti linna sees lühikeste sõitude puhul.

"Rongiliiklus on teadagi väga kulukas ning kui nendele kuludele enam katet piletitulu näol ei ole, siis tuleb paratamatult sõiduplaani hõrendada. Seega on ka igati kõigi reisijate huvides, et kõik sõidud saaks kirja, ja seda on kõige lihtsam ja kindlam teha piletimasinas kohe rongi sisenedes," rääkis Kongo.

Kaardimakse arendamisel

Kongo lisas, et jätkuvalt käivad ka arendustööd, et juba sel aastal saaks piletimasinas piletiostu eest tasuda ka pangakaardiga. "Pangakaardiga maksmise võimekuse arendamine on kindlasti sellel aastal piletisüsteemi arenduses prioriteet," kinnitas ta.

"See protsess võtab paraku õiguslike nõuete muutumise tõttu esialgselt planeeritust enam aega. Hetkel on käimas sertifitseerimise protsess, mis tähendab nii süsteemi arendaja Ridango kui ka pankadevahelist õiguslike ja tehniliste nõuete kooskõlastamist," põhjendas Kongo.