Veel üks hoop: ka särgitootja Sangar lõpetab Eestis tootmise, lahkuma peab ligi 60 inimest
Koondamise tõttu tuleb Sangarist lahkuda kõigil ligi 60 tootmisega seotud inimesel: 40 õmblejal, juurdelõikajatel ja teistel oskustöölistel, vahendab Tartu Postimees.
Eesti kuulsaim moefirma Baltika teatas eelmisel nädalal, et asub kulusid kokku hoidma, mis näeb ette tootmise lõpetamist Eesti tootmisüksustes, brändide ühendamise ja mitmete kahjumlike tegevuste lõpetamise.
“Kahtlemata on lähiaastate tegevus- ja finantseerimisplaan Baltika ajaloo kõige radikaalsem samm, millele andis tõuke kahjumiga lõppenud aasta," lausus ettevõtte juhatuse esimees Meelis Milder peale otsuse avalikuks tulekut.
Milderi sõnul lõpetatakse ka koostöö Venemaa frantsiisipartneriga.
“Baltika tänane ärimudel on kallis ja püsikulude osakaal väga suur, mis teeb reageerimise väliskeskkonna mõjudele ja nõudlusele ülimalt raskeks. Eelmise aasta lõpus hakkasime planeerima strateegilist pööret. Jõuline ja julge lähiaastate tegevus- ja finantseerimisplaan annab loodetavasti meie töötajatele, klientidele, partneritele ja aktsionäridele vajaliku signaali, et Baltika on muutumas. Minu hinnangul on tegemist parima plaaniga kasumisse jõudmiseks,“ märkis Milder.
Milderi sõnul vajab ettevõte omakapitali nõuetega vastavusse viimiseks ja strateegilise pöörde elluviimiseks aktsionäride toetust ning peab kaasama täiendavat kapitali mahus viis miljonit eurot, millest kolm miljonit eurot on vajalik 2018. ja 2019. aastate kahjumite katmiseks ja kaks miljonit eurot ettevõtte ümberkujundamiseks. “Selleks korraldame avaliku emissiooni ja kõikidel aktsionäridel on võimalus emissioonil osaleda,” lisas ta.
Ettevõtte juht selgitas, et brändiportfelli muutmisega tegutseb Baltika tulevikus kahes kliendisegmendis: mainstream ja premium. “Praeguste müügimahtude juures pole mõistlik viiest brändist koosnevat portfelli hoida,” lisas Milder. Ettevõte ühendab mainstream-segmendis senised Montoni, Mosaici ja Bastioni brändid neist kõige edukama ehk Montoni nime alla. “See ei tähenda, et Mosaici või Bastioni klient enam oma lemmiktooteid ei leia. Meie toodang ja valik poodides lähtub ka edaspidi meie lojaalsete klientide eelistustest,” märkis ettevõtte juht. Premium-brändideks jäävad Ivo Nikkolo ja Baltman.