KUULA | Kuidas pumbata turundusse “steroide”?
Takeru Kobayashi on maailmarekordi omanik hotdogide õgimises. Kuigi sale ja väike, taipas see jaapanlane, kuidas suuremate magudega konkurente lüüa: ta toppis suhu vaid vorstid ja tükeldas saia veeklaasi, kus see oluliselt kokku tõmbas. Ning sai ta korraga rohkem saia põske pista kui teised! Just sellisest “raamist väljas” mõtlemisest saab alguse kasvuturundus (growth hacking), mis maailmas ühe rohkem ka suurfirmade tähelepanu tõmbab.
Turundusraadio külaliseks olnud kasvuturunduse ekspert Yannick Khayati, Belgia kasvuagentuuri The Growth Revolution asutaja, toob lisaks hotdogide õgimisele näiteid ka märksa ärilähedasematest saavutustest. Näiteks Dropboxi kasv läbi aruka viitamiskampaania ühe aastaga 100 000 kasutajast 4 miljonini. Või mänguasjatootja Playmobili nutikas fotokampaania, mis aitas taastada klientide elektroonilise kliendibaasi vaid ühe mängunurga väljaloosimisega. Või Burger Kingi hiljutine mõjutusturunduse temp sotsiaalmeedia influencerite 10 aasta taguseid tweete laikides, pannes sisuliselt null-eelarvega neist rääkima pool maailma.
Khayati selgitab intervjuus, et kasvuturundus tähendab turundusega eksperimenteerimist mõõdetavate andmete ja steroididega. Viimaste all peab ta silmas just raamist väljas mõtlemist. Ta soovitab, et iga firma aasta turunduseelarves võiks sellistele eksperimentidele jääda 10% raha.
Millal ja milleks siis ikkagi seda kasvuturundust ehk growth hackingut kasutada?
Yannick Khayati nimetab kaks peamist kohta. Esimene on seotud uute ideede testimisega. Kui sul on kaks nädalat, 2-3 inimest ja selge eesmärk,mida testida, siis tehke pildid, looge lehekülg, mõelge välja sõnumid ja pange näiteks prooviks 200 eurot võimendusele. Analüüsige tulemusi ja kui need rahuldavad, tõstke panuseid 2000 eurole.
Teine viis on aga toetada konkreetseid kampaaniaid, aidates neil täpse mõõtmisega hoida kokku aega ja raha. "See on aardejaht,"muigab ta.
Ühe põhujusena, miks kasvuturundus tavalise tasapisi hääbuva turunduse kõrvale on tõusnud, usub Khayati olevat turundajate endi laiskuse. "Liiga tihti ei viitsita midagi uut välja mõelda, pigem kopeeritakse olemasolevaid lahendusi," möönab ta Turundusraadios kõneledes.
Yannick Khayati osaleb ka maikuus toimuval Tallinn Marketing Weekil T1 kaubanduskeskuses.