Murumaa sõnul tasub autole rehve valides eeskätt mõelda kolmele asjale. „Esiteks müratasemele ning teiseks veeretakistusele, mis mõjutab otseselt kütusekulu, ning kolmandaks pidurdusvõimele märjal asfaldil,“ selgitas Ideal Auto tegevjuht Henry Murumaa.

„Rehvi, mis oleks hea, aga samas odav, on keeruline kui mitte võimatu leida,“ on Murumaa kindel.

Spetsialisti sõnul on autorehvide valikul hind ja kvaliteet üksteisest vägagi sõltuvad ja näiteks 50 ja 150 eurot maksvad rehvid omavahel võrreldavad ei ole. „Kindlasti saab ka 50-eurose rehviga tavaoludes ilusti sõidetud, aga kvaliteetsema rehvi omadused avalduvad just ekstreemsemates ja ootamatutes oludes,“ selgitas Murumaa.

Ta tõi näitena olukorra, mida nii mõnedki autojuhid tõenäoliselt kogenud on, kus otsasõidust teisele sõidukile on puudu jäänud vaid mõni meeter või isegi vähem. „Mida suuremad on kiirused või halvemad ilmastikuolud, seda suurem tähtsus on rehvidel ning siis tunnetab kõige paremini erinevust soodsate ja kallimate rehvide vahel.“

Kaua korralik komplekt suverehve vastu peab, sõltub Murumaa sõnul juhi sõidustiilist ja sellest, kas sõidetakse rohkem lühikesi otsi linnas või pikemaid marsruute maanteel. „Tavatingimustes saab ühe rehvijooksuga sõita keskmiselt 25 000 – 30 000 km,“ selgitas ta.

Eelista uusi rehve kasutatutele

Küsimusele, kas säästmise nimel tasub eelistada vähekasutatud rehve, vastas Ideal Auto tegevjuht eitavalt. „Kasutatud rehvid on juba mingis osas kulunud ning nendega pikalt sõita ei saa. Uusi rehve ostes tuleb küll rohkem raha korraga välja käia, aga need kestavad ka kauem ja on turvalisemad,“ märkis ta.

Just turvalisus on märksõnaks, millele rehvide valikul mõtlema peab. „Kui rehv näeb visuaalselt hea välja, ei tähenda see automaatselt, et see on 100% korras ja turvaline,“ tõdes Murumaa ja lisas, et on keeruline hinnata, mismoodi kasutatud rehve on hoiustatud ning kas neid on remonditud või mitte.

Näiteks taastatud ehk protekteeritud rehvide puhul tuleks Murumaa hinnangul kindlasti enne rehvitootja kohta asjatundjatelt nõu küsida. „Taastatud rehvi puhul kaetakse vana rehv uue materjaliga ja kuigi protekteeritud rehvid läbivad enne müüki erinevaid teste, ei saa neid uute rehvidega siiski võrdseks pidada,“ märkis ta.

Ideal Auto senisele müügikogemusele toetudes ütles Murumaa, et Eesti autojuhid eelistavad rehvide valikul tuntud tootjaid ning see on ka liiklusohutuse vaatenurgast mõistlik. „Odavate ja tundmatute tootjate osas ollakse skeptilised. Korralik kvaliteetrehv ei ole luksuskaup, mille puhul maksad ainult nime eest. See tagab maksimaalse turvalisuse ja ohutuse,“ rõhutas ta.

Otsuse, millal auto rehvid ära vahetada, teeb iga autojuht ise

Liiklusseaduse järgi on talverehvide kohustuslik kasutusaeg lõppenud, kuid talviste tee- ja ilmastikuolude jätkudes võib naastrehve kasutada 30. aprillini.

Talverehvide kasutamine on kohustuslik 1. detsembrist kuni 1. märtsini. Naastrehvide kasutamine on lubatud 15. oktoobrist kuni 31. märtsini, talviste tee- ja ilmastikuolude esinemise korral võib naastrehve kasutada kuni 30. aprillini.