Teie lihtne ja jõuline avaldus, kuidas riigile üldse raha tekib, tuletas mulle meelde tuttava ettevõtja kurtmise, et järjest vähem gümnaasiumide ja isegi ülikoolide lõpetajaid saab aru, kuidas riigile raha tekib.

Ma küsisin hiljuti oma tütrelt, kes käib 12. klassis, kas talle on koolis õpetatud, kust riik raha saab. Tuli välja, et sisuliselt ei ole. Riigil pole mingit oma raha, kõik riigi poolt pakutavad hüved maksab maksude näol kinni ettevõtlussektor. Ettevõtlus tähendab pidevat riskide võtmist oma varaga ja oma valeotsuste ise kinni maksmist. Ettevõtjad koos ettevõtluses töötavate töövõtjatega loovad selle lisandväärtuse, mille ümberjagamisele tugineb ühiskonna heaolu, kuid töötajad ei võta riske.

Kas gümnaasiumis peaks majandust ja ettevõtlust õpetama?

Kindlasti. Ülikoolides tuleks õpetada tulevastele õpetajatele tõde majandusest ja inimloomusest, mitte vaid kujutelmi sotsiaalsest õiglusest. Loomulikult, igaühel võib olla oma tõde, kuid majandusõpetus peaks toimuma ideoloogiavabalt. Õpetataks teooriaid, kuid mitte üht ideoloogiat.

Edasi lugemiseks:
1.99 Üksikartikkel ühe kliki mobiilimaksega