Boeingu teatel ei ole vastleitud probleemil seost tarkvaraveaga, mis on viimase viie kuu jooksul põhjustanud Etioopias ja Indoneesias surmaga lõppenud lennuõnnetused ning millele viitas ka neljapäevane Etiophian Airlinesi märtsikuise õnnetuse uurimisraport, kirjutab Financial Times.

Teise tarkvara probleemi ilmsiks tulek on ka põhjus, miks Ameerika lennufirma otsustas selle nädala alguses lükata edasi Ameerika Ühendriikide Föderaalsele Lennuametile esitatava lahenduse, mis peaks Boeing 737 Max lennukitüübi õnnetuse põhjustanud MSAC süsteemiga seotud tarkvara probleemi ära klaarima.

Esimesele probleemile lahendust otsides sattus lennufirma ise teise probleemi otsa. Nii teatasid Boeing koos USA lennuametiga esmaspäeval, et lahendus, mis peaks ära hoidma sarnaste õnnetuste toimumise, mis on viimase poolaasta jooksul nõudnud 346 inimelu, esitatakse “eelolevatel nädalatel”. Varasemalt oli Boeing öelnud, et esitab õnnetust põhjustanud probleemile lahenduse selle nädala lõpuks.

“Me oleme teinud edusamme selle tarkvara uuenduse kallal, mis aitab tulevikus õnnetusi ära hoida,” märkis Boeing neljapäeval pressiteate vahendusel. Koos sellega tunnistas lennufirma, et on leidnud ka teise tarkvaravea, mis ei ole seotud problemaatilise MSAC süsteemiga, kuid millele tuleb tarkvara uuendamisel samuti tähelepanu pöörata.

Boeing ise nimetas probleemi “võrdlemisi väikeseks” ja lisas, et tal on sellele ka juba lahendus olemas. “Eelolevatel nädalatel viime tarkvara uuenduse lõpule, et saaksime selle lennuametile sertifitseerimiseks esitada,” märkis lennukitootja.

Eile Ethiopian Airlines’i poolt tutvustatud juurdluse tulemused, mis näitasid, et märtsikuise lennuõnnetuse põhjuseks ei olnud pilootide eksimus, vaid just Boeingu lennuki tarkvaraviga, on seadnud lennukitootja täiendava surve alla ning vähendanud oluliselt usaldust 737 Max lennukitüübi turvalisuse suhtes.

Samas on tegu lennukitootja värskeima ja kõige paremini müüva lennukimudeliga, mida on seni kasutanud lennufirmad üle maailma. Märtsis otsustas Boeing, et kõik 737 Max lennukid peavad nö ettevaatusabinõuna maa peale jääma, kuni probleemile on jälile saadud. Samas eilne uurimisraport kinnitas, et tegemist oli just nende endi süsteemi veaga.

Ühtlasi seisab Ameerika lennukitootja silmitsi miljarditesse küündivate trahvidega, mis ta peab kõigile neile lennufirmadele maksma, kes on pidanud oma lennukipargis olevad 737 Max’id praegu maa peale jätma ja leidma lendude teenindamiseks muud lahendused.