Tarbija 2.0 ehk kuidas müüa lumehelbekestele?
Y-generatsioon ehk sageli lumehelbekesteks tituleeritud põlvkonda peetakse kõige muutlikuma meelega ja mitte brändilojaalseks, aga ka 30–40-ndates inimeste tarbimisharjumused on muutunud. Millised need on?
Näitlikustamiseks võib öelda, et Netflixist ja Spotify’st on saanud inimeste baasvajadus, Gucci särgid on asendunud Marati dressidega ja isikliku sõiduauto on välja vahetanud Bolt’i äpp nutitelefonis. Oma vahendeid investeeritakse üha enam emotsioonidesse ja väärtust loovatesse toodetesse ning teenustesse.
Niisiis ka eestlaste ostukäitumine liigub selles suunas, et kiirmood ja ületarbimine koormab planeeti ja pole enam popp?
Selleks läheb kindlasti veel omajagu aega, aga juba praegu võib öelda, et suure ökoloogilise jalajäljega kiirmoebrändid on out ja taaskasutusega tegelev rõivadisainerist naabrinaine on popp. Tarbimiskäitumine on võrreldes paari aasta taguse ajaga muutunud ratsionaalsemaks – uut autot ei osteta enam pelgalt värskema mudeli pärast ja telefoni ei uuendata lisandunud kaameravõimekuse pärast.
2017. aastal läbis Solaris põhjaliku uuenduskuuri ja tõite majja uusi rentnikke – millele valikul rõhku panite?
Tahtsime olla suunanäitajaks ja anda kogu majale uue hingamise. Meil on disainitänav, kus on esindatud üle saja Eesti ja Põhjamaa disaineri looming, kellest paljude tooteid mujalt ei leia. Lisaks toetame ka muus osas Eesti disaini – näiteks oleme juba mitu aastat õla all pannud ERKI moeshowle ja meie majas on toimunud ERKI modellide castingud, tudengite näitused ja laadad. Kes teab, võib-olla on nende seas mõni tulevane lootustandev tegija ja on väga tervitatav, et tal juba praegu meie keskusega side tekib.
Tarbija poolt vaadatuna otsitakse innovaatilisi tooteid ja brände, mis muudaks elu veel mugavamaks ja oleks kooskõlas nende väärtushinnangutega. Klassikaline kaubanduskeskus ei suudagi tulevikus niisugusele tarbijale uusi ja põnevaid tooteid pakkuda ja nii nad kolivadki järjest enam elektroonilistesse kanalitesse. Kuigi uue nutividina või kingapaari saab tõesti teisest vabalt Euroopa otsast endale koju tellida, on siingi omad riskid ja tülikad faktorid.
Solaris on eristunud juba oma avamisest alates ja võib öelda, et käisime ajast ees. Positsioneerisime end esimesena Eestis meelelahutuskeskusena, kus on suur kontserdimaja, arthouse kino ja mutiplex, telestuudiod, pressikeskus ja palju toidukohti. Pakume oma külastajale eelkureeritud valikut sidudes omavahel kultuuri, disaini, toidu ja meelelahutuse parimaid palasid.