Lennukompensatsioone väljanõudmisega tegeleva ettevõtte Flagito jurist Sander Potisepp esindas reisijat tarbijavaidluste komisjonis nõudes SmartLynx Airlines Estonia vastu seoses 20.01.2018 toimunud lennuga MYX525 TallinnSalzburg. Eelnimetatud lend tühistati paar päeva enne väljumist ning pakuti asenduslendu, mis jõudis Salzburgi hiljem, kui 4 tundi pärast esialgselt planeeritud saabumisaega.

Reisija esitas omal käel nõude SmartLynxi vastu, millele lennufirma vastas lakooniliselt, et tulenevalt andmekaitse regulatsioonist peab reisija nõude esitama isiklikult. Edasi pöördus reisija Flagito poole, kuna täiendavale selgitusele, et tegemist oligi reisija endaga, SmartLynx enam ei vastanud.

Flagito esitas nõude tarbijavaidluste komisjonile lahendamiseks. Esialgu vaidles SmartLynx nõudele vastu, tuginedes asjaolule, et reisijat teavitati lennu tühistamisest.

Potisepp selgitas SmartLynxle, et EL-i määruse 261/2004 artikli 5 lg 1 p c järgi oleks lennufirma pääsenud hüvitise tasumisest olukorras, kus lennufirma oleks reisija teavitanud lennutühistamisest varem kui 14 päeva enne väljalendu.

Pärast selgitustega tutvumist nõustus SmartLynx reisijale tasuma 400 eurot, kuid keeldus ebaseaduslikult kõrvalnõuete, s.t sissenõudmiskulude ja viiviste tasumisest.

Tarbijavaidluste komisjon tegi 25.02.2019 otsuse, millega rahuldas reisija avalduse täies ulatuses. Kuna SmartLynx tarbijavaidluste komisjoni otsust 30 päeva jooksul täies ulatuse ei täitnud, lisati SmartLynx tarbijavaidluste komisjoni nn „Musta nimekirja“.

Ettevõttete nimekirja, kes ei täida tarbijavaidluste komisjoni otsuseid saab näha SIIT.