Paljudel on harjumus sõita tankimiste vahel võimalikult palju paagis oleva kütusega, et säästa näiteks raha ja ka aega ning käia tankimas võimalikult harva. Ka kütusetule põlema hakkamisega on võimalik arvestatav pikkus maad sõita, kuid tegelikult on olemas piir, millest alla ei tohiks auto korrashoidu silmas pidades kütusetaset lasta.

Kõigepealt tuleks on oluline endale selgeks teha, kuidas auto kütusepaak töötab. Autospetsialist Bill Evansi sõnul on oluline teada, kuidas töötab paagis olev kütusepump ja mis võiks seda kahjustada.

„Kütusepump juhib paagist kütuse mootorisse. Kui kütusepump on töös, see soojeneb, kuid kui kütusetase alaneb alla mingi piiri, võib seda ohustada ülekuumenemine. Ülekuumenemist ei juhtu, kui kütusepump on kütuse sees ja kütust on paagis vähemalt veerand paaki," selgitas ta.

„Kui aga kütust jääb vähemaks kui veerand paaki, siis on oht pumba ülekuumenemiseks. Pumba ülekuumenemine aga lühendab oluliselt selle eluiga," hoiatas ta.

Veel kulukaid tagajärgi

Samuti tekib Evansi sõnul liiga tühjas paagis oht, et seal hakkab toimuma kondenseerumine. See on eriti ohtlik näiteks biolisandiga kütuse puhul, millel on suurem võimalus paagis seismajäämisel kondenseeruda. Kondenseerumine aga ohustab kütusepaaki ennast, kuna võib tuua kaasa rooste. Mõlemad, nii kütusepumba kui kütusepaagi rikked, ei ole kuigi soodsad parandustööd.

Kolmas oht, mis paaki liiga tühjaks sõites ohustab on paagi põhjas oleva võimaliku sademe sattumine mootorisse. „Kui võtta kütusepaagi põhjas olevast kütusest viimane välja, tekib sellega on oht suunata mootorisse kütusepaagi põhja aegade jooksul kogunenud sade. Samuti võib kütusepaaki tühjaks sõites sattuda mootorisse kondenseerumise käigus mootorisse tekkinud vedelik," loetles Evans veel ohte.

Seega Evans soovitab hoida kütusepaak vähemalt veerandini täis, et säästa autot võimalikest riketest, mis võivad kalliks maksma minna.