Stockmanni turundusjuht Tiina Tali rääkis, et lisaks plasttoodete müügi lõpetamisele on Stockmann juba mõnda aega otsinud parimaid olemasolevaid alternatiive, et pakendada meil müüdav lahtine toit võimalikult keskkonnasõbralikult.

„Oleme alustanud pilootprojektiga, mille raames on soov välja valida sobilikud lahendused nii gurmee- kui liha- ja kalaosakonda. Esmaspäevasel maapäeval startis meil majas keskkonnasõbralike toidukarpide testperiood ja juba pakume klientidele gurmeeletist jahutatud toite biolagunevast plastikust karpidest,” sõnas Tali.

„Liha-kala osakonnas katsetame suhkruroost aluseid ning loodame peagi vahtplastist alustele pakendamise enda majas ära lõpetada,” oli Tali lootustandev.

Lisaks proovitakse Tali sõnul leida keskkonnasõbralikemaid lahendusi sooja toidu pakendamiseks. Teeme katsetusi nii suhkruroost kui kartongist karpidega. „Sobiva lahenduse leidmisel plaanime ka seal minna üle keskkonnasõbralikumatele lahendustele, mis on vastupidavad, vastavad meie kliendi nõudmistele ning ei põhjusta toote hinnatõusu,” lisas ta.

Plasttooteid enam ei müüda

Stockmann võttis vastu julge otsuse lõpetada ühekordsete plastiktoodete müügi. Ülemaailmsel maapäeval ehk 22. aprillil saadeti majast välja viimased ühekordsed taldrikud, kausid, noad-kahvlid, kõrred, vatitikud, topsid ja kilekotid.

Ühekordsete toodete asemel müüakse Stockmannis korduvkasutatavaid ja vastutustundlikust materjalist toodetud kaupa. Näiteks saab osta puidust vatitikke; pilliroost, metallist ja paberist kõrsi; bambusest topse; ja keskkonnasõbralikke toidunõusid, mida saab korduvalt kasutada.

Lisaks otsitakse keskkonnasõbralikke lahendusi ka teistesse osakondadesse. „Oleme tihedas suhtluses tarnijatega, et ka meile saadetud kaup oleks võimalikult keskkonnasäästlikult pakendatud. Siin on vaja veel natuke aega ja kannatust, kuid samas on tore tõdeda, et tegemist on valdkonnaga, kus on toimumas kiire areng ning uusi lahendusi on palju juurde tulemas,” rääkis Tali.

„Toidu pakendamisel ja müümisel peame aga prioriteediks toidu kvaliteedi ja ohutuse säilitamist ja paraku plastikut täielikult sealt lülina vahelt võtta on tänasel päeval väga keeruline. Maailm lihtsalt ei ole veel nii kaugele oma arengus jõudnud,” rääkis Tali.

Hullude päevade kilekott on minevik

Stockmann oli esimene, kes muutis kõik ostukotid tasuliseks ja asendas klassikalised kilekotid 80 protsendi ulatuses taaskasutatavast materjalist valmistatud biolagunevate kilekottidega.

Tänaseks on paber- ja kilekottide tarbimine vähenenud Stockmannis poole võrra ja neid tarbitakse jätkuvalt üha vähem.

„Esmaspäeval saatsime viimsele teele ka juba ikooniliseks muutunud Hullude päevade kilekotid. Neid me enam juurde ei tooda. Edaspidi pakume keskkonnasõbralikemaid lahendusi kas korduvkasutatavate ostukottide või biolagunevate kilekottide näol – seda ka igapäevaste kilekottide puhul,” sõnas Tali.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena