Brandemi tegevjuhi Marie Evarti sõnul on värbamisteenuste sisseostu kasv turu loomulik areng. Näiteks arenenud turgudel, nagu Suurbritannia ja USA, täidetakse kõigist oskustöötajate, spetsialistide ja juhtide ametikohtadest värbamisagentuuride abil koguni 80%. Eestil on sinnamaani jõudmiseks veel pikk maa minna, kuid kasv on praegu kiire. Tööturul valitseva konkurentsi tingimustes saavad tööandjad üha rohkem aru, et tulemuslik värbamine oma põhitöö kõrvalt käib paljudele juhtidele üle jõu ja rahaliselt on soodsam teenus sisse osta.

„See et värbamine antakse üha enam professionaalsetele teenusepakkujatele, on kasulik nii kandidaatidele kui tööandjatele. Värbamisprotsessis on väga palju tegevusi ja detaile, millele juhid oma põhitöö kõrvalt töötajaid otsides ei jõua tähelepanu pöörata. Teenust professionaalselt värbajalt sisse ostes saab tööandja kindel olla, et on võimalik langetada valik piisava arvu sobivate kandidaatide hulgast. Värbamisagentuur tagab, et kõigi kandidaatidega suheldakse operatiivselt, kedagi ei diskrimineerita, kõigile antakse tagasisidet. Tagatud on meeldiv kandideerimisprotsess ning tööandja hea maine säilimine. Värbamisteenusele antakse enamasti ka garantii. Nii saab tööandja tegeleda oma põhitegevusega ja värbamisprotsess on tulemuslikum kui ise töötajaid otsides“, lisas Evart.

Värbamistrendide uuringust selgus, et töötajaid värbas eelmisel aastal 90% uuringus osalenud tööandjatest. 76% tööandjatest kasutas töötajate leidmiseks avalikke konkursse ja värbamiskampaaniaid, (2017. aastal 70%). Soovituste ehk tutvuste kaudu leidsid kandidaate 53% tööandjatest (2017. aastal 54%). Töötajate leidmise meetoditest on kolmandale kohale kerkinud sihtotsing, mida kasutas 39% uuringus osalenud tööandjatest.

Allikas: Palgainfo Agentuur, Brandem


Värbamisfirmade klientide arv kasvas aastaga 57% võrra
Kui 2017. aastal ostis personaliotsingu teenuseid sisse 19.7% tööandjatest, siis 2018. aastal oli see number juba 31%.

Personaliotsingu teenustest osteti kõige rohkem sisse sihtotsingu teenust (43% tööandjatest), järgnesid värbamisteenuse täislahendus (35%), kandidaatide eelvalik ja sobivuse hindamine (27%), töövestluste läbiviimise teenus (15%), töökuulutuse disain (14%), värbamiskampaania korraldamine (9%).


Allikas: Brandem, Palgainfo Agentuur

Online tööportaalide teenustest kasutati enim töökuulutuse avaldamisteenust (47% tööandjatest) ja tööotsijate andmebaasi kasutamise teenust (30%).

Värbamistegevuste kogukulu kasvas 2018. aastal võrreldes varasema aastaga 35 protsendil uuringus osalejatest. Keskmine värbamiskulu ühe ametikoha täitmiseks kasvas 27% tööandjatest.

Interneti meediakanalite hulgast kasutasid tööandjad endiselt kõige rohkem CV Keskuse tööportaali (68%). Populaarsuselt teine kanal oli möödunud aastal Facebook (61%). Järgnesid CV-Online (48%), Töötukassa 47% ja Linkedin (18%).

Evarti sõnul on värbamisteenuste pakkujaid turul palju. Värbamispartneri valikul tuleks hinnata nii värbamisagentuuri kui ka konkreetse värbaja kogemust ja kompetentse. „Pealtnäha sarnase teenuse hinnad ja kvaliteet võivad mõnikord erineda üsna palju. Sel juhul tulekski hinnata nii teenusepakkuja kogemust kui ka seda, mida pakutud hind täpselt sisaldab. Tööandja jaoks on ju suur vahe, kas agentuur toob töövestluse laua taha paar keskpärast kandidaati või motiveeritud ja organisatsiooni hästi sobivad oma ala tipptegijad“, lisas Evart.