Vesterbacka sõnul ehitataks raudtee Soomest Rovaniemist Norrasse Kirkenesi erafinantseeringuga, mis kavatsetakse hankida välismaalt, vahendab Yle Uutiset.

Raudtee hinnanks on pakutud umbes kolm miljardit eurot.

Soome transpordiministeeriumi uuringu tulemusena leiti üle aasta tagasi, et raudtee ei ole majanduslikult tasuv.

Vesterbacka usub, et rong võiks Rovaniemist Kirkenesi sõita juba viie ja kõige hiljem vähem kui kümne aasta pärast.

„Meil on eesmärk teha kiire ühendus samamoodi nagu Tallinna tunnelis. Jäämere raudtee kavandatakse rongidele, mis sõidavad 350 kilomeetrit tunnis või kiiremini. Teeme sellise ühenduse, et see toimib turismi seisukohalt,” ütles Vesterbacka.

Vesterbacka arvates ei ole Jäämere raudtee tasuvuse seisukohalt varasemates uuringutes piisavalt arvesse võetud turismi osa.

„Kaup ei ole tõesti see ainus asi. Kui vaadata Tallinna tunnelit, siis seal on kauba osakaal umbes 20 protsenti ja muu on reisiliiklus. Ka siin hakkab reisiliiklusel olema märkimisväärne roll, eriti kui Rovaniemisse maandub tulevikus otselende Aasiast,” rääkis Vesterbacka. „Oluline on, et Jäämere raudtee hoiaks kokku 20 kaubaveopäeva Aasia ja Euroopa vahel. Maailma tähelepanu on tõeliselt heal viisil siia koondunud ja nüüd on hea aeg tegutsema hakata.”