„Tallink on kasvanud 1989. aastal asutatud ühe reisilaevaga Eesti-Soome ühisettevõttest tänaseks laevanduskontserniks, kes ühendab meritsi Eesti, Soome, Rootsi ja Läti inimesed ja meie riikide majandused,“ märkis Tallink Grupi juhatuse esimees Paavo Nõgene.

Tema sõnul ilmestab Tallinki tohutut arengut kasvõi fakt, et kui aastatel 1990-1996 Helsingi ja Tallinna vahel seilanud reisilaev Tallink vedas aastal 1990 kahe pealinna vahel 166 000 reisijat, siis täna reisib sama arv Tallinki laevadel kuue päevaga ja mullu teenindas laevafirma esimese aastaga võrreldes ligi 60 korda enam reisijaid – 9,75 miljonit.

Tallinki 30 tegevusaastasse mahub mitmeid Eesti merendusajaloo jaoks olulisi teetähiseid. „Olgu näiteks või esimene täiesti uuena vabasse Eestisse tellitud reisilaev Romantika, Tallinna börsi ajaloo edukaimaid noteerimisi, Tallinki ja Silja ühinemine, uue generatsiooni shuttle-laeva Star liiniletulek ning värskeima tähisena peamise laevakütusena LNG-d kasutava Megastari tulek Tallinna-Helsingi liinile kahe aasta eest,“ loetles Nõgene.

Nende kolme aastakümne jooksul on laevafirma, mis alustas üksnes reisijate teenindamisega, muutunud kaubandus- ja teenindusettevõtteks, teenindades nüüd kliente nii jaekaubandus-, majutus- kui transpordisektoris nii merel kui maal. Nõgene sõnul ei saa mööda vaadata ka Tallinki rollis Eesti majanduses tervikuna – seda nii tööandjana kui ka otsese ja kaudse panustajana siinsesse majandusse ja ettevõtlusesse.

„Ligi 7500 töötajaga Tallinki kontserni otsene panus maksutulude näol Eesti eelarvesse oli 2017. aastal riiklike ja tööjõumaksudena ligikaudu 110 miljonit eurot. Tallink Grupi poolt Eesti majandusse loodud lisandväärtus tervikuna oli üle 273 miljoni euro ehk 1,2% Eesti aastasest sisemajanduse koguproduktist (SKP),” kirjeldas Tallink Grupi juht.

Kõrvuti rolliga Eesti majanduses töökohtade looja ning kaupade-teenuste pakkumisega rõhutas Paavo Nõgene Tallinki kui Eesti kuvandi looja ja hoidja olulisust meie tähtsaimatel partnerturgudel Soomes ja Rootsis ning ka laiemalt.

„Arvestuslikult kulutasid meie laevadel reisinud turistid 2017. aastal siin ligikaudu 400 miljonit eurot erinevatele kaupadele-teenustele, andes seeläbi tööd nii siinsetele kauplustele, restoranidele-baaridele, hotellidele, erinevatele teenusepakkujatele,” märkis Paavo Nõgene.