Eesti Gaas võttis Soome vallutamiseks uue nime
Uuel aastal esmakordselt avanevale Soome gaasiturule sisenemiseks võtab Eesti Gaas kasutusele uue kaubamärgi Elenger, jäädes aga Eestis truuks oma senisele nimele, teatas ettevõte tänasel pressikonvetrentsil..
Soome, Eesti, Läti ja Leedu gaasituru ühinemine pärast Balticconnectori gaasitoru valmimist 1. jaanuaril 2020 loob helesinisele kütusele ligi 6 miljardi kuupmeetri suuruse mahuga müügiplatsi.
„Lähtudes meie kogemusest ja efektiivsusest oleme seadnud sihiks võtta sellest vähemalt kümnendik ehk miljardi, mis tähendab tänaste mahtudega võrreldes meile kahe ja poole kordset kasvu,” ütles Eesti Gaasi juhatuse esimees Ants Noot.
Soome gaasitorustik saab tänu Balticconnectorile ühenduse Lätis asuvate looduslike maagaasi hoidlatega, mis suurendab meie põhjanaabrite varustuskindlust, mis seni sõltus vaid Gazpromi tarnetest. Soome gaasiturul tegutseb seni monopoolsena kohalik ettevõte Gasum, mis sõltus varem oma majandustegevuses suuresti Gazpromist. Balticconnector valmib Gasumi ja Eesti Gaasi tütarettevõtte EG Võrguteenused ühise tööna.
Soomes ja Leedus kummaski tarbitakse aastas 2,2 miljardit kuupmeetrit maagaasi, Lätis 1,5 ja Eestis ligi 0,5 miljardit kuupmeetrit maagaasi. Eestis hakkas maagaasi tarbimine hoogsalt vähenema pärast seda, kui kohalikud katlamajad asusid eelistatult kasutama puiduhaket.
„Maagaasi mahud võivad Eestis suureneda seoses tööstuse arenguga, kui näiteks rajatakse Paldiskisse metanoolitehas,” ütles Eesti Gaasi nõukogu esimees Ain Hanschmidt.
Balticconnectori avamise järel ei näe Eesti Gaas ärilist mõtet LNG terminali rajamiseks Paldiskisse või Muugale, sest siinsetele gaasitarnijatele muutuvad kättesaadavaks Soomes asuvate LNG terminalide tarned. „Ka meie poolt ostetav LNG punkerdamislaev on oma olemuselt üks suur ujuv LNG terminal,” ütles hanschmidt.
Tallinkile kuuluvat töötavat laeva Megastar LNG kütusega varustav Eesti Gaas panustab suurelt veeldatud maagaasi ärisse, olles tellinud Hollandi laevatootja Dameni Hiinas asuvast tehasest LNG punkerdamislaeva. Uue laevaga soovib ettevõte kaasa rääkida nii Soome lahe kui ka Botnia lahe LNG kütusel sõitvate laevade punkerdamisäris. Seda ambitsiooni toetab asjaolu, et Eesti Gaasi omanik Infortar on ühtlasi ka Läänemere suurima laevandusfirma Tallinki aktsionär.