Žürii esimehe, Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi e-riigi andmejuhi Ott Velsbergi sõnul oli konkursi eesmärk leida ühtne visuaalne sümboolika krattide projektile, mis edendab tehisintellekti rakenduste kasutamist ja arendamist. “Konkursile laekus palju väga põnevaid töid. Võidutöö torkas silma eeskätt idee sobitumise poolest tehisintellekti valdkonnaga,” rääkis Velsberg.

Žürii liikme, reklaamiagentuuri Tank loovjuhi Joel Volkovi sõnul osutus võidutöö valimisel kõige tähtsamaks see, et lahendus lähtub tehisintellekti olemusest ehk et on tugeva filosoofilise aspektiga.“ Mõte, et kratt loob ise logo ja see on iga kord erinev, on iseenesest lahe ja kaasaegne,” rääkis Volkov.

Agnus Laane esitatud loovlahenduse keskne idee seisneb selles, et mitte keegi ei tea täpselt, milline kratt välja näeb. “Eesti folkloori teosed kujutavad seda nõiduslikku olendit alati isemoodi. Krati olemuse teeb meile paeluvaks selle mittemõistmine, sama lugu on tehisintellektiga,” kirjutas Laane enda võidutöös. Laane idee kohaselt tuleb kirjutada programm, mis kombineeriks täna olemasolevad tööriistad, et luua automatiseeritud süsteem. “Seejärel laseme kratil endale genereerida sadu või tuhandeid variatsioone oma logost. Et iga logo samasugune ei tuleks, on vaja programmi sisse kirjutada hulgaliselt muutujaid, mis tekitaksid variatsioone,” selgitas Laane.

Esikoha saavutanud konkursitööd tunnustatakse 3000 euro suuruse preemiaga. Agnus Laane poolt loodud sümboolika leiab kasutust erinevatel krattidega seotud esitlusmaterjalidel, mille abil jagatakse infot nii krattide projekti ekspertrühma tegemiste kui ka Eestis kasutatavate krattide kogemuslugude kohta. Logo saavad soovi korral kasutada ka kõik krattide arendajad.

Ühtekokku laekus konkursile 47 võistlustööd, mille seas toodi lisaks Laanele välja ka Kaur Saarepuu lahendus, mille keskseks ideeks on joontest ja ringidest koosnevad detailid, mida saab kasutada koos või eraldi, ning Kent Raju töö, mille keskseks ideeks on tehisintellekti rahvusvahelise lühendi AI (artificial intelligence) seadmine krati logomärgi sisse.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena