Tehasest väljalastud autole ei ole ilma eritellimuseta paigaldatud välispinnale kaitsvat vahakihti, nahkistmed- ja muud nahkdetailid on kuivad ja kaitseta. Samuti on kaitseta plastik-, vinüül- ja kunstnahast pinnad. Kasutatud sõiduki puhul on autole üldjuhul tehtud kosmeetiline värskendus, mis ei tähenda alati aga seda, et sõiduk oleks korralikult hooldatud.

1. Meie ilmastiku- ja teeoludes saab kõige rohkem kahjustada sõiduki välispind. Aastaringselt lendub teekattest teedeehituses kasutatav materjal, rahvakeeles „pigi“ mida aetakse sageli segamini samuti teedeehituses kasutatava bituumeniga.

Sõiduki kerele maanduv pigitolm ja ka suuremad tükid hakkavad reageerima lakipinnaga. Tulemusena sööb pigitäpp end läbi laki-/värvikihi ja lõpptulemuseks on roostetäpp. Hästi on selline asi märgatav heledal autol, tumedal on tulemuseks välispinna tuhmumine. Eriti ohtlik on asi talvel, kui pigi lendub koos talverehvi naastuosakestega. Naastrehvi metallosakesed kiirendavad keemilist protsessi ning pigi sööb ennast lakikihist läbi tunduvalt kiiremini. Siinkohal peaks ütlema, et talvel lenduvad pigiosakesed ka -25 kraadises külmas.

Suuri kahjustusi lakipindadele tekitavad ka lendavad putukad. Oma happelise koostise tõttu sööbivad putukalaibad sõiduki nina, kapotiserva, küljepeeglite, jne. lakipinna sisse. Sõidukit pestes ei ole sissesööbinud putukalaipu enam võimalik eemaldada, seda saab teha vaid kahjustatud kohtade poleerimisega. Veel kahjustavad autot talvine sool, maanteel lenduv liiv, ilmastik ja kindlasti harjapesula kasutamine.

Nende probleemide vastu aitab sõiduki vahatamine. Püsivahatamine kestab õige hoolduse korral püsib autol 12 kuud. Kes peab oma sõidukist eriti lugu, sellel soovitame sõiduki keraamilist vahatamist, mille kiht on veelgi enam mustust hülgav ja püsib sõidukil 24 kuud. Keraamilise vahaga kaetakse sõiduk alates velgedest kuni katuseni (k.a. avad). Keraamiline vaha kaitseb sõiduki välispinda mehhaaniliste vigastuste eest paremini, kui tavavaha. Sõiduki vahatamine toob esile ka värvi sära ja paneb auto läikima.

2. Teine tähtis koht, mida ei tohiks kaitseta jätta, on sõiduki salongi nahkdetailid. Teame ju kõik, et suurima koormuse saavad nahksalongis rool, juhiiste, käigukangi nupp, jne. Nahale mõjub laastavalt igapäevane kasutamine, päikesekiirgus, ilmastik, jpm. Kui need pinnad ei ole kaetud kaitsva kihiga, siis muutub nahk kuivaks, võtab sisse mustuse ja hakkab pragunema. Kõige kujukama näitena võib tuua heledast nahast juhiiste, mis on muutunud tänu teksapükstele siniseks. Premium hooldusainete korral soovitame nahka hooldada ca 3-e kuu tagant. Kui aga kasutada naha keraamilist kaitset, on hooldusvälp ca 6 kuud.

3. Kolmandaks on salongi detailide juures kasutatud erinevaid plastik-, vinüül- ja kunstnahast materjale. Kindlasti olete tähele pannud autouste sisekülgedel jalatsite tekitatud tumedaid triipe või pragunenud kunstnahast istmeid. Kui katta need detailid hooldusainetega, siis ei määrdu need pinnad nii kergesti, puhastamine on tunduvalt lihtsam ning materjal säilitab oma elastsuse ning sära. Veel võib salongi detailidest lisada ukse käepidemed, uste sisemised alaservad, esiistmete tagused, jne.