Hanke võitis tunnustatud Hispaania insenerifirma IDOM Consulting, Engineering, Architecture, kes esitas majanduslikult soodsaima pakkumise maksumusega 11 363 907 eurot. Tallinn-Rapla lõigu pikkuseks on Rail Baltica kiirraudtee trassil 48 kilomeetrit. Eelprojekti järgi on sellele plaanis rajada 32 viadukti (sealhulgas Tallinn-Rapla maantee viadukt üle raudtee) ja neli ökodukti.

Hange hõlmab projekteerimisteenuseid raudtee aluskonstruktsiooni, pealisehituse ja sellega seotud tsiviilrajatiste ehitamiseks. Samuti kohapealseid uuringuid, optimaalse projektlahenduse leidmist alternatiivide võrdlemise teel ning üksikasjalikku tehnilist projekteerimist. Nimetatud tööd tuleb teostada 24 kuu jooksul. Ühtlasi tagab töövõtja autori järelevalve ehitustööde täieliku vastuvõtmiseni.

Insenerifirma IDOM Consulting, Engineering, Architecture omab rohkem kui 20 aastat kogemust tava- ja kiirraudteede projekteerimisel Euroopas, Ameerika Ühendriikides, Lähis-Idas ning Aafrikas. Viimastel aastatel on IDOM teostanud kiirraudtee projekte Hispaanias, Poolas ja Rootsis. Hispaania päritoluga ettevõttes töötab 3500 inimest 45 büroos üle maailma.

Tänaseks on Balti riikides algatatud seitse detailse tehnilise projekteerimise hanget 11-st, kattes 57% kogu Rail Baltica raudteetrassi pikkusest. Eestit läbiva Rail Baltica trassi tehnilise projekteerimise hanked on välja kuulutatud terve trassi ulatuses (st Eesti-Läti piirist Tallinnani). Esimene leping Pärnu-Rapla raudteelõigu projekteerimiseks sõlmiti selle aasta märtsis. Lätis ja Leedus on algatatud mõlemas kaks detailse projekteerimise hanget neljast.

RB Rail AS on Eesti, Läti ja Leedu ühisettevõte, mis on loodud selleks, et koordineerida Rail Baltica projekti elluviimist - taristu ehitamist kiirraudteeliinile Tallinnast Leedu-Poola piirini. RB Rail AS on Rail Baltica projekti keskne koordinaator. Ettevõtte tegevusvaldkonnad on raudteeliini projekteerimine, ehitamine ja turustamine.