Eile ütles Rimi juht Vaido Padumäe, et Rimi kaalub sigarettide müümise lõpetamist. „Miks mitte katsetada ka sigarettide müügi lõpetamist toidukaupluses – teame, et tegemist on tootegrupiga, mille kasumimarginaal pole kõrge ning mis hävitab inimese tervist,“ märkis ta.

Mida arvavad sellisest ideest teised Eesti jaeketid? Kas sigaretimüügi lõpetamine tundub mõeldav või mitte? Vastukaja jäi pigem jahedaks.

Selveri kommunikatsioonijuht Rivo Veski ütles, valikuvabadus peab jääma. "Selver teeb kauplusi ennekõike oma kliendile mõeldes. Teeninduse kvaliteet, toodete valik ja ostukeskkond meie kauplustes on täpselt selline nagu kliendid seda soovivad. Kuigi tubakatooted on tervist kahjustavad, leiame, et valikuvõimalus peab jääma ning klientidele ühepoolselt ebamugavusi me tekitada ei soovi," ütles ta.

Coopi pressiesindaja Martin Miido sõnul on Eestis sigaretimüük rangelt reguleeritud ja ei ole ühegi kaupmehe jaoks oluline sissetulek. "Küll aga oleme seisukohal, et iga inimene peaks saama oma kodukaupluses ise vabalt valida, mida ta osta soovib ja mida mitte," sõnas Miido.

Maxima tegevjuht Marko Põder sõnas, et piirangud ja keelud ei tööta. "Kaupmehena soovime loomulikult toetada ja julgustada terviseteadlike valikute tegemisel. Samal ajal ei pea me õigeks võtta ostjalt vabadust otsustada ise oma ostukorvi sisu üle," rääkis ta ."Paraku loovad aga igasugused piirangud olukorra, kus tarbimine suunatakse teistesse kanalitesse ja üllas eesmärk tervisekäitumist muuta, jääb saavutamata.

Prisma kommunikatsioonijuhi Piret Lankotsa sõnul sõltub aga otsus klientide ostukäitumisest. "Prisma sortimenti analüüsides on näha, et tarbijate harjumused muutuvad ja tervislike toodete osakaal sortimendis tõuseb, aga praegu pole me tubakatoodete müügilt eemaldamise osas ühtegi otsust vastu võtnud," ütles Lankots.

"Juulist on jõustumas tubakaseaduse muutused ja kõik tubakatooted hakkavad kaupluses saadaval olema vaid küsimise peale.
See kindlasti mõjutab müüke ja loodetavasti ka tarbijate harjumusi. Meie lähtume oma sortimendiotsustes eelkõige nõudlusest, st kui kaubale ostjaid pole, siis me seda kaupa ka enam ei müü," sõnas Lankots.