Kaks lennukitäit puhkajaid peavad terve päeva SmartLynxi lendu ootama. Esimese puhkusepäeva lennujaamas veetnud inimesed on üpris kurvad
Tallinna lennujaamas ootavad inimesed puhkusesaarele Kreetale pääsemist ja Heraklioni lennujaamas kojulendu. Lennufirma SmartLynxi õhulaeva vaevab aga tehniline rike ning reisi korraldanud Novatoursi süüdistatakse "kohutavas klienditeeninduses".
Reis pildi algama kell 15.30. "Lend lükati edasi kella üheks öösel. Poole viie paiku jagati reisijatele 10 eurone vautšer. Pool tundi tagasi saadeti Tallinna elanikud koju," teatab Delfi lugeja Liina Tallinna lennujaamast. "Kaugemad reisijad majutati hotelli." Lennujaamas levib info, et asi on Smartlynxi lennuki tehnilises rikkes. "Väidetavalt on tehniline rike. Ei öelda, kas telliti uus lennuk või parandavad olemasolevat. Algul lükati lendu kaks korda poole tunni kaupa edasi," kirjeldab Liina. Info liikumine on - kahjuks ootupäraselt - pigem kehvapoolne. "Nagu ikka, öeldakse, et võtke Smartlynxiga ûhendust, kuid neil ei ole Tallinnas lennujaamas esindust ja Läti kontori tööpäev on ka läbi," nendib Liina.
"Heraklionist tahaks inimesed sama lennukiga koju, lend peaks väljuma 20.20. Novatours on hetkel andnud teada, et lend hilineb, muud infot, muu hulgas ööbimise kohta, hetkel pole," annab teada teine Delfi lugeja. "Enne kl 5-6 hommikul ilmselt tagasi sõitma ei saa," lõpetab ta pessimistlikul noodil.
Neljaliikmeline pahur reisiseltskond, kes Delfiga Kreetalt ühendust võttis, tõdeb samuti, et kommunikatsioon on kasin, ja ehkki neile on lubatud lennu edasilükkkumise ajaks hotelli, pole nad endiselt tubadesse pääsenud. "Oleme samuti nende ōnnetute seas, kes ootavad Kreetalt tagasilendu. Novatoursilt info liikumine samuti väga kehv. Algul saime info lennu hilinemise kohta ūldse teistelt eestlastelt, kuna nemad said sōnumi, meie mitte. Hotellist check out oli juba kell 12.00. Transfeer lennujaama pidi minema 17:55. Hetkel ootame hotelli eesruumis oma tube ja luba ōhtusöögile minna, sest hotellil pole siiani mingit infot, kuigi Novatoursist öeldi meile umbes 1,5 h tagasi, et asjaga tegeletakse," teatavad reisijad. "Puhkuse lōpp on rikutud."
Kreetal on lõksus teinegi seltskond, kelle närve kulutab ühteviisi nii SmartLynxi lennukihäda kui ka Novatoursi võimetus probleeme lahendada ja kriisisituatsiooni suhtlusega toime tulla.
"Novatours, kelle kaudu reis on, ütleb helistades, et neil on siin Kreekas mingisugune partner, nende sõnul mingisugune "MTS (Novatours?)", kelle kontakti internetist pole võimalik leida. See partner siis olevat vastutav majutuse ja toitlustuse korraldamise osas lennu hilinemisega, Novatours ütles, et tunni ajaga peaks korras olema (möödunud pea 3 tundi). Novatoursi esindajatelt küsides sai mingisuguse selle partneri telefoninumbri, mille kõned pannakse kogu aeg kinni.
Bussi mitteväljumisest teatati 10 minutit enne lubatud bussi saabuma pidamise aega, samal ajal, kui Novatours teadis juba mitu tundi varem, et lennuk pole Tallinnast liikumagi saanud ja seetõttu buss ka kaugematesse hotellidesse (ca 1,5h sõit) liikuma ei hakanud. Uuesti helistades öeldakse ainult, et tegeletakse, korra oli ka öeldud, et neil on palju tegemist ja kiire, et pole väga aega, äkki annaks ise nende numbri hotelli töötajatele. (nagu see oleks hotelli töötajate probleem). Mitte sõnagi toitlustusest või majutusest siiani.
Tallinna lennujaama kodulehel märgitud öise kella 01 väljumise kohta ütlesid Novatoursi töötajad, et "info on vale", hiljem helistasid, et mingi aeg (kas siis Tallinnast või Heraklionist väljumise) on 5.20, Herklioni lennujaama kodulehel sellest andmeid pole. Sellele lennule viiva bussi vms transfeeri kohta pole sõnagi. Samal ajal on vähemalt kaks hotellidest tegelikult juba välja müüdud, põhimõtteliselt lubab Novatours siis üldse tubade samasse hotelli saamisega võimatut, keegi ei tee midagi isegi selleks, et kohtade arvust vms teada saada.
Kohutav klienditeenindus Novatoursi poolt ja kes see MTS üldse on," ei hoia reisijad oma nõrdimust vaka all.
Tundub, et kohalikud TazToursi inimesed on oma tööga paremini hakkama saanud. Delfiga ühendust võtnud Tezi kliendid, kes samuti Kreetal oma kojujõudmist ootavad, hindasid büroo tegevuse "väga viisakaks".
"Oleme Teztouri kaudu Kreetal ja meiega on väga viisakad oldud. Olenemata sellest, et me transfeeri ei kasutanud ning rendiauto olime juba lennujaamas tagastanud, pakuti meile lennujaamast lahendus. Teised reisijad jäid oma hotellidesse, aga kuna meie olime juba lennujaamas, siis Teztour juhendas meid, kust abi küsida. Abi saime lennujaamast. Veidi ootasime ning siis tellis lennujaamaesindaja meile takso majutusasutusse, kus saime kena hotellitoa ning muidugi ka kõhu täis. Öösel tuleb transfeer järele," kirjutas kasinas olukorras, et rahulolev reisija Delfile.
Smartlynxi lendude hilinemistega on varemgi omajagu muresid olnud, inimesed on ettevõttega kohtuski käinud. Lennuabi OÜ koondas näiteks kevadel 1050 marus reisija nõuded ühte, pettunud reisijaile maksakse välja makstakse välja ligi 408 000 eurot.