“Tänaseks tublisti üle 100 osalenud ettevõtte põhjal saame kinnitada, et meie tootearendusprogrammid on hoolikalt läbimõeldud ja -töötatud ning annavad ettevõtjatele tugeva aluse kasvatada oma äri või panna oma põnevad ideed raha teenima. Kogenud koolitajad ja mentorid saadavad ettevõtjaid algusest lõpuni, mis motiveerib osalejaid ja annab neile hea kindlustunde,” rääkis PESA programmi koordinaator Kersti Kilg ning soovis ettevõtjatele tuult tiibadesse.

8-kuulise veebipõhise inkubatsiooniprogrammi PESA lõpetasid sel hooajal uuskasutusmeetodi abil kodusisustusaksessuaare valmistav Alyssup; taimesõpradele suunatud keraamikat valmistav Anneloo; kunstnik Alisa Vasina illustratsioonidel põhinev disainibränd Asila; värsketele emadele ja beebidele riideid ning aksessuaare valmistav kaubamärk Helg; Integrationlab’i poolt loodud seltskonnamäng “Become Local”; Magusameistrid, mis töötas välja supertoitude sarja WIBE ja premium ärikingitused PÄRIS; loodustekstiilide bränd Solmann; tekstiilitooteid arendav Nordic Comfort; auruga painutatud puidust tootesarja valmistav uBent; puidu- ja mööblitööstusele tootearendus- ning tehnoloogiatuge pakkuv Vabakala; värvilisest klaasist käsitööpokaale valmistav Veranda; lastemööblit ja muid sisustusdetaile disainiv ja tootev Wings by Palms Art.

Ekspordiprogrammi PESA+ lõpetasid ja välisturgude vallutamisega asusid tööle laste disainvoodipesu pakkuv Uneleja, põhjamaisest metsast ja loodusest inspireeritud ehted Agnes Veski Jewellery’ilt ning Sisekaemuse metafoorkaardid inimestega töötavatele professionaalidele Sotsiaaldisainilt. Maailma vallutama hakkavad ka showroom Intro ja Ungru paekivist tooted.

Koolitasid Indrek Maripuu, Anu-Mall Naarits, Sixten Heidmets, Dan Mikkin, Matis Metsala, Aet Alev, Eva Leemet, Kersti Kilg ja Argo Sildvee. Rahvusvaheliste mentoritena toetasid oma nõuannetega Andrew Paterson ning Kati Uusi-Rauva. Loov Eesti tänab kõiki koolitajaid ja mentoreid!

Loov Eesti PESA on ainulaadne veebipõhine arenduskeskkond, mille vahendusel on võimalik saada tuge oma toote- või teenuseidee elluviimisel. 8 kuu vältel läbitakse nii ärimudeli, tootearenduse,turunduse, finants- kui ka juhtimismoodulid, kus professionaalsedkoolitajad ning mentorid nõustavad ja suunavad alustavate ettevõtjate toote või teenuse arendamist. Programmi tulemusena ollakse valmis turule sisenemiseks.

Lisaks PESA põhiprogrammile viis Loov Eesti sel hooajal viiendat korda läbi ekspordi arendamise programmi PESA+, kus juba valmis tootega turulolevad loomeettevõtjad saavad esimesed teadmised eksporditurgudele sisenemisest ning loovad oma esimesed väliskontaktid.

PESA ja PESA+ programme aitas läbi viia Marketingi Instituut

PESA ja PESA+ programmid on osa Loov Eesti+Maa II projektist, mida rahastatakse Euroopa Regionaalarengu Fondist loomemajanduse arendamise meetmest.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena