Liviko kasvatas tänu Lätile ja Leedule konkurentsivõimet
Liviko omatoodangu eksport kasvas 2018. aastal varasemaga võrreldes 17% tänu uutele turgudele ning Ukrainasse müügi taastumisele, samuti aitas kaasa duty free sektori 32-protsendiline kasv.
„Mullu jõudsime oma kaubamärkidega maailma ühe suurima duty free operaatori Gebr. Heinemanni sortimenti, tänu kellele on Crafter’s džinnid nüüd esindatud peale Euroopa ka Aafrika, Aasia ja Okeaania lennujaamades,“ ütles Liviko juhataja Janek Kalvi.
Liviko sõlmis mullu distributsioonilepingud Hispaania, Rootsi, Norra, Taani, Prantsusmaa, Andorra, Makedoonia, Luksemburgi, Liibanoni, Iisraeli, Araabia Ühendemiraatide, India ja Uus-Meremaa turgude esindajatega. Liviko ekspordib oma tooteid enam kui 40 riiki.
„Tänu Läti ja Leedu tütarettevõtete arengule oleme Baltimaades konkurentsivõimeliselt esindatud. Liviko grupi jaoks oli eelmisel aastal oluline töövõit leping prantsuse konjaki- ja bränditootja Rémy Cointreau’ga, kes valis Liviko oma maaletoojaks Eestis, Lätis ja Leedus,“ rääkis Janek Kalvi. „Siseturul on pikka aega tooni andnud piirikaubandus, mille tõttu on viimased neli aastat olnud Eesti alkoholiturg languses. Võrreldes 2014. aastaga oli kange alkoholi turg 2018. aastaks langenud 49%. Senine maksupoliitika on tekitanud olukorra, kus Liviko grupp teenib üle poole EBITDA-st väljaspool Eestit.“
Kodumaise alkoholitootja ja maaletooja AS Liviko 2018. aasta auditeeritud konsolideeritud netokäive oli 124,8 miljonit eurot, kasvades aasta varasemaga võrreldes 5,58%. Liviko grupi auditeeritud konsolideeritud maksude, intresside ja amortisatsioonikulu eelne tulu (EBITDA) oli 3,8 miljonit eurot.
Liviko tasus 2018. aastal Eesti riigile 40,9 miljonit eurot alkoholiaktsiisi, aasta varem 35,2 miljonit eurot. SIA Liviko tasus Läti riigile 2018. aastal 11,7 miljonit eurot alkoholiaktsiisi, aasta varem 11,5 miljonit eurot. UAB Liviko tasus Leedu riigile mullu 3,7 miljonit eurot alkoholiaktsiisi, 2017. aastal aga 3,9 miljonit eurot.
AS Liviko lõpetas 2018. aasta 1,9 miljoni suuruse EBITDA-ga, mis on 32% vähem kui aasta varem eelkõige investeeringutega seotud ühekordsete kulude ja 2019. a alguses ärajäänud aktsiisitõusu tõttu.
Tütarettevõte SIA Liviko Lätis lõpetas 2018. aasta 1,8 miljoni suuruse EBITDA-ga, mis on 25% enam kui aasta varem. Müügikasv tuli tänu piirikaubandusele ja Rémy Cointreau tooteportfelli lisandumisele.