Anheuser-Busch InBev (AB InBev) on maailma suurim pruulimisvaldusettevõte, kus töötab 183 000 inimest. Portaali The Wall Street Journal andmetel kavandab ettevõtte Aasia ja Vaikse ookeani osakond 19. juulil korraldada aktsiate avaliku pakkumise (IPO), millega loodetakse kaasata 9,8 miljardit dollarit. See oleks ajaloo suurim toidu- ning joogisektori IPO, edestades 2001. aastal toimunud Milka ning Oreo brände omava ettevõtte Kraft Foods 8,7 miljardi suurust avalikku algpakkumist. Kokku hinnatakse AB InBev Aasia ja Vaikse ookeani osakonda 63,7 miljardi dollari väärtuseks.

Algpakkumine teeniks peamiselt kahte eesmärki. Esiteks aitaks see vähendada AB InBev võlakoormust, mis oli eelmise aasta lõpuks - peale järjestikkuseid ettevõtete, see hulgas maailma suuruselt teise pruulija, omandamisi - paisunud enam kui 100 miljardi suuruseks. Teiseks võimaldaks Hong Kongi aktsiaturule minek AB InBev Aasia osakonnal läbi viia uusi omandamisi just Aasia piirkonnas.

AB InBev Aasia osakond moodustab 18% ettevõtte üldmahust ning selle tulud kasvasid eelmine aasta 8,6%, jõudes 8,46 miljardi dollarini. Nad müüvad Aasias megabrände nagu Budweiser, Stella Artois ja Corona. Budweiser on Aasia populaarsuselt kolmas õllemark ning AB InBev'le kuulub ka populaarsuselt viies Hinna bränd Harbin.

Aasta suurim, eeldatavalt 9,8 miljardi dollari suurune IPO pakkumine näitab investorite usku piirkonna õlleturu jätkusuutlikkusse. See toimub olukorras, kus õllemarkide, nagu Budweiser ning Bud Light tarbimine on Põhja-Ameerikas vähenenud, sest nooremad inimesed on kas õlle vahetanud kangemal alkoholil põhinevate jookide vastu või alkoholist hoopis loobunud. The Wall Street Journal märgib veel, et ehkki seda trendi on näha ka Hiinas, on seal paljud õllesõbrad pööranud käsitööõlude poole. See vähendab inimese kohta tarbitud koguseid, aga käsitööõlled on kallimad, ning pruulijate tulud seega siiski tõusujoones. Hinnangute kohaselt võib Hiina 2021. aastaks Ameerikast mööduda ning võtta endale müüginäitajatelt maailma suurima õlleturu positsiooni.

Aasia ja Vaikse ookeani õlleturul on kõva konkurents ning kolme suurima ettevõtte käes on alla poole turuosast. Lisaks tuleb konkurentsi aina juurde, kuna AB InBev'i rivaal, maailma suuruselt teine pruulimisvaldusettevõte Heineken NV, sisenes tugevalt Hiina turule. Eelmisel aastal sõlmis Heineken mitmemiljardilise lepingu Hiina valitsuse kontrolli all oleva China Resources Beer Holdings Co'ga. See leping garanteerib Heinekenile riigis väga tugeva turustusvõrgustiku.