Baieri kaubandus-tööstuskoja tellimusel läbiviidud uuringu juht, Ifo tööstuse ning uute tehnoloogiate keskuse direktor Oliver Falck tõdes, et järgmise viie kuni kümne aasta jooksul peavad autotootjad tootmist üha enam elektriautode poole suunama, et süsinikusaaste eesmärke täita. Ifo soovitab tootjatel keskenduda toetavatele materjalidele ning akude uuringutele. Akutootmisele toetuste maksmist instituut ei toeta, sest sellega luuakse väga vähe töökohti ning väärtust.

Falcki sõnul tuleb töötajatele struktuurimuutustega toimetulekuks pakkuda koolitusi, mis aitaks neil uusi vajaminevaid oskusi omandada.

„Kogu maailmas mängitakse autotööstuse väärtuseahelas kaardid ümber. Baieri autotööstus suudab valdkonnas oma liidripositsiooni säilitada vaid juhul, kui ettevõtted, uuringufirmad ning poliitikud oma jõud ühendavad,“ lausus Baieri kaubandus-tööstuskoja tegevjuht Manfred Manfred Gößl.

Autotööstuse väärtuseahelat mõjutab lisaks ka isejuhtivate autode tulek. Ifo märgib, et suur potentsiaal väärtusloomes on tehisintellekti, teenuste ning riistvara- näiteks sensorite -kombineerimisel. Potentsiaal on küll suur, kuid Ifo hinnangul valitseb oht, et USA teiste tööstusharude ettevõtted hakkavad turul domineerima. Nii on USA kiibitootjad sensorite ning protsessorite turul juba võtmepositsiooni üles ehitanud ning muutunud juhtimissüsteemide vallas väga tõsiseks konkurendiks.

Ifo hoiatab, et kiiresti tuleb luua innovatsiooni toetav seadusandluse võrgustik tagamaks Baierimaa ettevõtetele võimalus isejuhtivate süsteemide vallas väärtusahelas osaleda. Näiteks tuleb kindlasti luua juriidiline baas linnades ning regioonides pilootprojektide läbiviimiseks.

Uuringu läbi viinud ekspertide sõnul on kõige pakilisem küsimus selgeks rääkida, kellele kuuluvad isejuhtivate sõidukite kogutavad andmed. Kui seda küsimust ei lahendata, võivad andmed liikuda pilveteenuste pakkujatele ning jätta Saksamaa autotootjad sõltuma USA suurkorporatsioonidest nagu Google, Amazon ja Microsoft.