LKF-i juhatuse esimehe Mart Jesse sõnul ei ole tehnoloogia kiire areng viimastel aastatel vähendanud võimsate sõidukite kahjusagedust. „Sõiduki võimsuse ja kahjusageduse vahelised seosed on ilmsed, sarnasele tulemusele on eelnevalt jõutud nii Eestis kui ka mujal maailmas. Liiklusõnnetuste põhjustamises mängib aga märksa tähtsamat rolli sõiduki juht. Sõltumata autost, peaks iga juht olema liikluses tähelepanelik, vältima kiirustamist, ohtlikke möödasõite ja kõrvalisi tegevusi, nagu näiteks nutitelefonis surfamist,“ rõhutas Jesse.

Sõiduautode kahjusagedus mootori võimsuse lõikes 2018. aastal

Mullu oli 100 kW mootori võimsusega sõiduki keskmine kahjusagedus 5,42 ehk iga 100 sõiduauto kohta põhjustati viis liikluskindlustusjuhtumit. Ligi 200 kW võimsusega sõidukite kahjusagedus oli aga üle 6.

Kahjusageduse protsent näitab osakaalu sõidukitest, millega põhjustatakse liikluskahju kindlustusaasta jooksul. Kindlustusaastat arvestatakse aasta jooksul kehtinud liikluskindlustuse päevade summa järgi.

Enamlevinud sõidukimarkidest oli mullu suurima kahjusagedusega Lexus, millega põhjustati keskmiselt 7 liikluskindlustusjuhtumit 100 sõiduki kohta. Kõrge kahjusagedusega üle 6 olid ka BMW, Land Rover, Mercedes-Benz ja Porsche.

Andmed pärinevad liikluskindlustuse registrist ja ei sisalda vabatahtliku sõidukikindlustuse ehk kaskokindlustuse juhtumeid. Analüüsi tegemisel võeti aluseks sõidukimargid, mida on kindlustatud vähemalt 1000 sõidukit.