KUULA | Kui palju kasvab kasum kui kliendirahuolu paraneb 0,3% ehk milliseid elulisi oskusi ülikoolis ei õpetata?
Kiiresti digitaliseeruv maailm ja idufirmade pealetulek on drastiliselt muutmas ka nõudmisi turundajatele. Turundusraadios kõnelenud Marketingi Instituudi juht ja omanik Anu-Mall Naarits tõi välja viis peamist oskust, mida täna turult kahjuks tikutulega tuleb taga ajada.
Anu-Mall Naaritsa sõnul on kahetsusväärne, et paljud Eesti juhid näevad turundust endiselt ennekõike kommunikatsioonina ja turundajaid kui kommunikatsiooni teostajaid, sest tegelikkuses on turundus palju rikkalikum ja mitmekesisem valdkond.
Turunduse peamine funktsioon peitub äriprotsesside pidevas täiendamises. Naaritsa sõnul on paradoks, et paljud ülikooli turundust õppima läinud noored põhjendavad oma erialavalikut sooviga hoida eemale arvudest ja arvutamisest, kuid just see oskus ongi turunduse tegelik süda. Turundaja, kes oskab välja arvutada kui palju kasvavad müük ja kasum, kui tõsta klientide rahuolu 0,3%, on kullahinnas, teab Naarits oma kogemusest.
Naarits tõi ühtlasi välja ka viis kompetentsi, ilma milleta turundajatel hakkab olema üha vähem tööd.
Esiteks peab kaasajal hinnatud turundaja oskama tööd teha andmevõrgustikega, kus ei ole enam neli muutujat, vaid kümneid ja kümneid. Ta peab oskama sünteesida ja analüüsida, milliste arvudega tööd teha, millistega mitte ja kuidas. Seda valdkonda kutsutakse ka andmeanalüüsiks (predictive analysys).
Teisena peaks kaasaja turundajal olema piisavalt palju teadmisi kõigist vanadest ja uutest tehnikatest ja tööriistadest, millest valida iga kord sobivamad. Ei piisa vaid kommunikatsioonioskusest, meediaplaani tegemisest ega kliendipsühholoogia tundmisest. Neuroturundus, kasvuhäkkmine, oma kanalite loomine ja kasutamine jpm on kaasajal uued tehnikad ja tööriistad. Ja neid tuleb muudkui juurde.
Kolmandaks peaks ettevõtte jaoks kasulik turundaja valdama kogu visuaalmaailma kunsti alates fotost ja videost kuni mõtete ja andmehulkade visualiseerimiseni.
Neljandaks peaks eduka turundaja töömudel sarnanema üha enam teadlastega, kes pidevalt püstitatavad uusi hüpoteese ja siis testivad neid kuni toimiva lahenduse leidmiseni. Mitte ei loobu pärast esimest edutut katsetust.
Ja viiendana peaks ideaalne turundaja oskama veenda ja suutma endaga ühte sammu käima kogu ettevõtte. Mitte neile vastu töötama ega ettevõtte juhtidele veenmiskunstis alla jääma, usub Naarits.