Peugeoti omanik PSA ja Ford on enim kannatanud. Fordi tehased Hiinas töötasid esimesel poolaastal 11 protsendise koormusega, kirjutas Financial Times. Fordi müüks kukkus esimesel poolaastal aastaga 27 protsenti. PSA koostöötehas Chand'aniga tootis esimesel poolaastal kõigest 102 autot. See tähendab, et nad kasutasid alla ühe protsendi tootmisvõimsusest. PSA ühisettevõte Dongfeng Autoga töötas 22 protsendisel võimsusel. Grupi müük kukkus Hiinas aastaga 62 protsenti.

Üldiselt vajavad autotootjad vähemalt 80 protsendil tegutsemist, et jõuda nullkasumini.

„Mõned tootjad peavad hakkama kaaluma mitte kuigi kauges tulevikus oma turuosasid,“ ütles Bernsteini analüütik Robin Zhu, kes prognoosis seoses liigsele tootmisvõimsusele Hiinas tegutsevatele välismaisetele autootjatele väga nõrku tulemusi.

Mõned autotootjad, iseäranis need kes müüvad odavamaid kui 150 000 jüaaniseid ehk 20 000 dollarilisi autosid, on kaotanud oma tehastel Hiinas mõtte, ütles konsultatsioonifirma JSC Automotive'ist Jochen Siebert.

Läinud aastal vähenes Hiina autoturg neli protsenti, 23 miljoni sõidukini. Ka tänavu on langus jätkunud, ulatudes esimesel poolaastal 14 protsendini.

Ford püüab hoida jalga ukse vahel, plaanides Hiinas müüa uusi mudeleid pärast läinud aasta 1,5 miljardi dollarist kahjumit. Kardetakse, et nad võivad võtta eeskuju Jaapani Suzukist, kes oli mullu esimene suur autotootja, kes lahkus kümmekond aastat katsetamise järel Hiina autoturult.