Eesti turistid endast väljas: Gruusiast lennati koju pagasita, need jõuavad järele alles nädala pärast
Eelmisel neljapäeval puhkusereisilt Gruusiast Batumist koju lennanud Eesti turistid pahandavad reisikorraldajaga TEZ Tour ja lennufirmaga SmartLynx, kuna nende pagasid jõuavad Tallinna eeldatavalt alles nädal hiljem.
Turismireisil osalenud Svetlana rääkis ka teiste reisijate nimel RusDelfile, et viis minutit enne tšarterlennu planeeritud starti teatati reisijatele, et tehnilistel põhjustel - pagaseid kontrolliv skänner oli Batumi lennujaamas katki läinud - ja nendest tulenevatel turvakaalutlustel ei võeta kohvreid-kotte pardale.
"Reisijad olid nõus ka sellega, et pagasid vaadatakse läbi käsitsi, kuid see pakkumine lükati tagasi. Samuti ei pakutud meile võimalust oma pagasist vajalikke asju, näiteks dokumente või ravimeid kaasa haarata," kirjeldas Svetlana reisijate kogemust ja heitis reisikorraldajale ette nende teadmatusse jätmist ses osas, millal isiklikud asjad Gruusiast kätte saadakse.
Tema sõnul said reisijad alles kaks päeva hiljem laupäeva õhtul info, et järgmine lend samast on tulemas järgmisel reedel, aga pole võimalik öelda, kas koos maha jäänud pagasiga.
RusDelfi sai TEZ Toursilt ja Smartlynxilt olukorra kohta identse kommentaari, milles vabandatakse reisijate ees olukorra pärast.
"Pagaseid ei võetud pardale lennujaama aparatuuri rikke tõttu. Reisijate turvalisus on prioriteet number üks. Lennuki piloodil ei ole õigust võtta pardale kontrollimata pagasit. Täielikku turvalisust ei taga ka pagasite manuaalne kontroll. Skänner parandati alles 24 tundi pärast riket. Nii reisikorraldaja kui ka lennufirma jaoks on tegemise force majeure'iga," teatasid ettevõtted.
Mõlemad kinnitasid, et koostöös lennujaamaga tegeletakse sellega, et pagasid võimalikult kiiresti Eestisse jõuaksid - plaani järgi pidanuks need eile jõudma Batumist Tbilisisse, sealt Riia kaudu Tallinna.
"Esialgse informatsiooni järgi peaksid pagasid reisijateni jõudma 8. augustiks. Kohe, kui need jõuavad Tallinna, teavitab reisijaid Tallinna lennujaama pagasiteenistus. Veelkord - vabandame reisijate ees ebamugavuste pärast," seisus TEZ Toursi saadetud vastuses.