22. detsembril 2018 hilines SmartLynxi lend Lanzatorest Eestisse 4 tundi ja 47 minutit, mille peale soovisid tarbijad lennuhüvitist kolme reisija eest kogusummas 1200 eurot. SmartLynx keeldus nõuet rahuldamast, tuginedes maksmist välistavatele erakorralistele asjaoludele, mille puhul lennufirma hüvitist maksma ei pea.

SmartLynx põhjendas, et erakorralised asjaolud olid põhjustatud lennujaama piirangutest, kuna ei leitud sobivat lennurada. Sobiva lennuraja puudumise tõttu viibis lend ja õhku tuli tõusta mittesobivalt lennurajalt, kus kehtisid kaalu piirangud, mistõttu pidi lennuk lahkuma vähema kütusega kui tagasilennuks vaja oli.

Seetõttu pidi lennuk tegema vahepeatumise tankimiseks Kopenhaagenis. Kopenhaagenis aga said lennumeeskonna töötunnid täis ning uut meeskonda tuli oodata Riiast. Lennufirma eksimuse tõttu pidid reisijad ootama Kopenhaageni lennuväljal jätkulendu neli tundi.

Tarbijavaidluste komisjoni hinnangul ei ole meeskonna töötundide lõppemine põhjendatud sellega, et teises lennujaamas oli võimalik tõusta õhku tund aega pärast graafikujärgset aega. Komisjon leidis, et lennufirma oleks pidanud arvestama sellega, et lennuki meeskonnaliikmete tööaeg võib otsa lõppeda, sest Euroopa lennunduses on hilinemised levinud. Lisaks oli teada juba ka antud meeskonna tööaja lõpp ning lennufirma oleks saanud uue meeskonna saata välja juba varem.

Eksitus tarbijakaitse musta nimekirjaga

Eelpool kirjeldatud juhtumi põhjal sattus tarbijakaitse eksituse tõttu ettevõte tarbijavaidluste komisjoni nn musta nimekirja.

SmartLynxi Balti riikide kommunikatsioonijuhi Snezana Tomicu sõnul tasus lennufirma klientidele nende nõude õigeaegselt. "Meie õigusosakond suhtleb Eesti tarbijakaitsega, et lennufirma nimi mustast nimekirjast kolmapäeva päeva jooksul eemaldada," lisas Tomic.

Lennufirma SmartLynx eemaldati nn tarbijakaitse mustast listist kolmapäeva, 28.08 hommikul.

Mitte esimene kord

SmartLynx on olnud põhjusega varem tarbijakaitse mustas nimekirjas aprillis. Nimelt sattus ettevõte sinna sarnase juhtumiga, kui ei maksnud reisijatele hüvitist. Lisaks oli tol korral probleemiks lennufirma katkendlik suhtlus ja eksitav viitamine isikuandmete kaitsele. Juhtumi võttis lahendada lennukompensatsioonide väljanõudmisega tegelev ettevõte Flagito. Kuna SmartLynx ei täitnud tarbijavaidluste komisjoni otsust 30 päeva jooksul, siis sattus ta nn musta nimekirja.

Tol korral oli SmartLynxi musta nimekirja sattumise pärast mures ka Novatours, keda tegi olukord murelikuks. SmartLynx pääses mustast nimekirjast 16.04, ettevõte vabandas klientide ees segaduse põhjustamise pärast.