Tere, IKEA! On olemas mööbel mõistliku hinnaga ja “mõistliku hinnaga”. Millise neist valite? Tervitades, ISKU,” seisab kirjas mitmes väljaandes trükitud ja ka internetis olevas reklaamis.

“Odavam pole alati parim. Sellepärast oleme meie valinud hinnapoliitika, kus hind on alati õiglane ning hinna ja kvaliteedi suhe on paigas. Meie nimetame seda Mõistlikeks Hindadeks,” seisab seal samuti.

ISKU turundusjuht Pasi Sipila ajab kohe süüdistuse tagasi ja üteb, et nemad kindlasti IKEA kohta midagi halba ei ütle. “Tegelikult me ei ütle oma reklaamis mitte midagi IKEA mööbli kohta ega kommenteeri, kas seda osta või mitte. Reklaam viib lehele, kus me tervitame nende tulekut Eesti turule,” sõnab ta.

Soomes toimunult võeti snitti

Augusti alguses ilmus täpselt samasuguse kujundusega reklaam Soome väljaande Helsingin Sanomat esiküljel. Seal tegi kampaaniat Soome tekstiilifirma Finlayson, kes kutsus IKEA välja väitega, et nende tooted on äärmiselt loodussõbralikud, kuna firma kasutab nüüd orgaanilist puuvilla. Kindaheite eesmärk oli survestada IKEAt sama tegema, kuid jättis sarnaselt Eestis ISKU poolt korraldatava kampaaniaga IKEA halba valgusesse.

IKEA ei jäänud vastust võlgu ja kinnitas, et ka nemad hoolivad keskkonnast ja kasutavad jätkusuutlike materjale. Avalikus “kakluses” riisus koore hoopis väikefirma Tam-Silk, kes avaldas väljaandes Kangasalan Sanomat reklaami, kus kutsus suurfirmasid lõpetama avalikult kisklemise ja oma tootmise hoopis Soome tooma.

Kangasalas tootmisega tegelev firma toodab nimelt kogu oma kaubavaliku Soomes, IKEA ei tooda seal midagi ja Finlaysoni tootmisest on põhjanaabrite juures vaid üks protsent.

Kas plagiaat?

ISKU turundusjuht Pasi Sipila plagiaati ei tunnista ja ütleb, et selline teguviis on samas valdkonnas tegutsevate ettevõtete vahel üsna tavaline. “McDonalds ja Burger King teevad seda sageli. Meie inspiratsiooniks oli BMW videotervitus pensionile läinud Mercedes-Benzi juhile Dieter Zetschele,” ütleb ta.

Sipila sõnul on ISKU õnnelik, et nende reklaami on nõnda palju märgatud. “ Selle eesmärgiks on suurendada keskkonnateadlikkust. Seda just seepärast, et kaua kestva mööbli soetamine on jätkusuutlikum. Aasta tagasi otsustasime enda hindades läbi viia suure muutuse ja neid märgatavalt langetada.”

Vaata allpool mõlemat reklaami!