Tallinna–Rapla–Türi maantee Kirdalu–Tagadi 3,2 kilomeetri pikkusele lõigule ehitatakse keskpiire, Riigikogu liige ja endine Kohila vallavanem Heiki Hepner väljendab sotsiaalmeedias enda nördimust ja peab sellist tegevust raiskamiseks.

"See meede paraku liiklusohutust ei tõsta, pigem vähendab. Sest pärast kolonnis sõitmist hakatakse seal, kus piiret enam ei ole, iga hinna eest üksteisest mööda sõitma," nendib Hepner.

Omavalitsusliit oli piirde ehitamise vastu protestinud, kuid neile selgitati, et keskpiirde eesmärgiks on möödasõidu takistamine. "Siis peaks piirde Raplani välja ehitama," kirjutab ta.

Hepneri sõnul pakuti Maanteeametile, et piirde ehituseks kuluvat raha võiks kulutata mõne ristmiku ohutumaks muutmiseks. Samuti pakuti, et võiks teha esimese lõigu 2+1 või 2+2 teed. See oleks Hepneri sõnul tõesti liiklusohutust kasvatanud.

"Aga paraku mingit arukat tagasisidet ei tulnud. Ja nüüd on otsustatud siiski ehitama hakata. Mõttetu raharaiskamine," põrutab Hepner Facebookis.

Maanteeamet: eesmärgiks on vähendada raskeid liiklusõnnetusi

Maanteeameti liiklusohtlike kohtade koordinaator Janno Vilberg ütles ERR-ile, et Tallinna-Rapla maantee teelõik valiti põrkepiirde rajamiseks, kuna seal on mitmed ohutegurid liiklejatele: suur liiklussagedus, lauged kurvid ning mitmed laupkokkupõrke õnnetused.

"Arvestatud on ka sellega, et piirdelõigu lõppedes on mõlemas sõidusuunas sirgel lõigul ohutu möödasõiduvõimalus olemas," lausus ta.

Vilbergi sõnul on keskpiirdega sõidusuundade eraldamine otseselt seotud rahvusliku liiklusohutusprogrammi eesmärgiga – vähendada raskeid liiklusõnnetusi.

Esmaspäeval alanud töödega rajatakse 3,4 km pikkusele Kirdalu–Tagadi lõigule sõidusuundasid eraldav põrkepiire. Vasak- ja tagasipöördeks rajatakse pöördekohad.

Ehitustööde maksumus on 442 700 eurot ning tööd lõppevad tänavu detsembris.