Klient jagas sotsiaalmeedias ebameeldivat kogemust, mille osaliseks ta Tõrva Maximas sai. Nimelt oli poes avatud vaid iseteeninuduskassa, kui klient soovis kasutada tavalist kassat, sõnas teenindaja talle "miks sa ennast ise ei teeninda?". "Minu järel tuli vanem härra, kellele vastati samuti, kuid kes oli jonnakam ja kupatas noormehe siiski tööpostile. Minu meelest pole mõtet pidada poodi, kui müüjaid ei jaksa palgata," kurjustab klient.

Maxima Eesti teenindusjuht Vladislava Grünthal sõnas Kasulikule, et nad on teadlikud Tõrva Maxima poes aset leidnud olukorrast ja on ka kliendile vabandused edastanud.

Samuti oleme koos kaupluse personaliga läbi mõelnud, kuidas sarnaseid olukordi vältida. Kuna Tõrva kaupluses on iseteeninduskassade süsteem veel uus ning nii nagu tehnoloogiaga ikka, kõik ei pruugi kohe laitmatult töötada. Just täna (neljapäeval - toim.) on meie tehniline meeskond kohapeal iseteeninduskassade tööd üle vaatamas ning nad teevad kohapeal ka vajalikud ümberseadistused. Maxima kauplustes teeme iseteeninduskassa konsultantidele lisakoolitusi, et neil oleks oskusi tehniliste probleemide tekkimisel kiirelt reageerida," kinnitab ta.

"Pingutame pidevalt selle nimel, et ostlemise kõrgperioodidel tagada võimalikult suur sujuvus. Lähtume sellest soovist ka kaupluse töögraafikute koostamisel ning järjekordade leevendamise eesmärgil soovitame kindlasti omaltpoolt inimestel tutvuda iseteeninduskassa võimalustega. Meie kogemus näitab, et üha enam ostjaid eelistab iseteeninduskassasid kasutada. Seehulgas hindavad meie kliendid väga, et iseteeninduskassadest kõigis saab maksta pangakaardiga ning ühes kassas nii sularahas kui kaardiga."

Maxima: 60% klientidest kasutab iseteeninduskassat

"On tõsi, et iseteeninduskassade kasutamine nõuab teatavat harjumist ning sel põhjusel on ka iseteeninduskassade juures abiks meie konsultant. Et Tõrva kaupluses tekkis olukord, kus ei toiminud iseteeninduskassa ning ei olnud ka konsultanti koheselt juures, on väga harv ning vabandame veel kord oma kliendi ees tekkinud ebamugavuste pärast.

Tegelikult näitab meie ostjate tagasiside, et iseteeninduskassasid kasutavad kõik kliendid, vanusest sõltumata. Kogemus näitab, et kui ostja on juba korra iseteeninduskassas teenindaja või ka näiteks pereliikme abiga ostude eest tasunud, toimub see järgmisel korral juba sujuvamalt.

Laiemast pildist rääkides - erinevatel aegadel ja piirkondades on iseteeninduskassade kasutajate arv erinev, jäädes vahemikku 20 protsendist kuni iga teise kliendini – kokku üle Eesti aga 60% kõikidest Maxima klientidest kasutab ostude eest tasumisel iseteeninduskassat.

Lisaksin veel ka seda, et laiemalt vaadates võiks kaasaegsetele iseteeninduskassadele suhtuda sarnaselt mobiiltelefoni - esialgu sellega tutvust tehes võib uus tehnoloogia mõnevõrra ootamatuna tunduda, kuid juba üsna kiiresti kasutame uut seadet nagu oleksime seda aastaid teinud," ütleb Grünthal.