„Eestimaist toidukraami ostetakse üha enam, kuid eestlane on endiselt üsna hinnatundlik,“ sõnas Rimi Eesti juht Vaido Padumäe. „Rimi Talu Toidab müüginurgad on väga menukad ning näitavad järjepidevat kasvu. Võrreldes 2017. aastaga osteti 2018 Talu Toidab lettidel pakutavat eestimaist toidukaupa ligi 40% rohkem. Talu Toidab müügilett teeb koostööd enam kui 140 tarnijaga ning valikus on üle 1200 toote. Tänaseks on müügilett olemas juba 31 kaupluses, millest väljaspool Tallinna on Tartu, Pärnu, Rakvere, Kuressaare, Haapsalu.“

„Rimi uue kontseptsiooni „Parem. Iga päevaga“ üks lubadusi ongi suurendada kohalike toodete osakaalu, mida me ka kindlasti teeme,“ märkis Padumäe. „Meie suuremate kaupluste sortimenti on lisandunud Matsimoka lihatooted ning hetkel katsetame kolmes kaupluses Saaremaa lihatööstuse müügilettidega. Oleme võtnud sortimenti Võnnu mahemunad ja me otsime pidevalt hankijaid Eestist, kes suudaks piisavas koguses pakkuda ka teisi munatüüpe.“

„Hinnatundlikkuse näite saan aga tuua meie hiljutisest katsest panna Eesti inimene märkama mahemune,“ rääkis Padumäe. „Tõstsime munade väljapanekus kõige nähtavamale kohale mahemunad, kuid kliendi käsi nende järele eriti rohkem haarama ei hakanud – hinnavahe puurikanade munadega ei ole küll meeletult suur, kuid paljude klientide jaoks on oluline iga säästetud euro.“

Rimi juht näeb ühe lahendusena käibemaksumäära vähendamist kohalikule toidule. „Eestis on toidukaupade käibemaks üks kõrgemaid võrreldes muu Euroopaga. Eestist veel kõrgem toidu käibemaksumäär on ainult Leedus ja Taanis,“ lisas ta. „Mõnes riigis aga puudub enamikul toidukaubal käibemaks üldse – näiteks Suurbritannias.“

Küsitluse viis läbi turu-uuringufirma RAIT 2019 juuli-august ning igast riigist kuulus valimisse 1020 inimest vanuses 18 – 65. Küsitluses uuriti lisaks sortimendi eelistustele seda, kui oluliseks peavad inimesed jaeketi panust vastutustundlikku ettevõtlusse, kuidas suhtutakse erinevatesse digilahendustesse ning mille järgi valitakse toidupoodi.