Välisturule minek pole meelakkumine: Proeksperdil kulus Saksa turule läbimurdmiseks kolm kannatusterohket aastat
Kui keegi tahab ka tegelikult mõista, kui lihtne on Eestist oma tootega suurtele turgudele jõuda ning on juba väljakasvanud muinasjutu uskujate vanusegrupist, siis Proeksperti lugu Saksamaa turule pürgimisel vääriks kindlasti tutvumist, kirjutab Director.
Kuna Eestis on kasvuvõimalused ambitsioonidest napimad (iga lisamiljoni leidmine Eestist keerukas!), on eksporditurud Proeksperti alati köitnud. Proeksperti eristab ka soovimatus teha väikese marginaaliga allhanget. Selle asemel pingutatakse topelt, et müüa võimalikult palju tooteid ja lahendusi oma nime alt.
Seesama unistus pani ettevõtte ja selle äriarenduse juhi Tähve Lõppi kolme aasta eest aktiivselt Saksamaa suunas vaatama.
“Keelt võinuks varem õppima hakata, saanuks ukse kiiremini lahti,“ toob Lõpp tagantjärele tarkusena välja.
“Kui tahad äri teha, siis kohtud messil, siis lähed külla, siis lähed veelkord külla, siis kohtud veelkord messil. Ja siis pärast 4-5 korda ta tunneb sind piisavalt, on sinuga õhtustanud ja siis hakkab ka inimlik pool mõjuma. Täheldasin, et need kellega asjad edasi liikusid, nendega olime ka palju kohtunud,“ kõlab teine tarkusetera.
Kuidas Saksamaal edukalt äri ajada ja miaa selleks peab tegema, saab lugeda Directorist.