Ettevõtte probleemid pole uued, kuna on juba mõnda aega olnud hädas laenude refinantseerimisega. Kompaniil ei õnnestunud laene pikendada, mistõttu Briti börsifirma võttis ette vabatahtliku likvideerimise.

Ettevõtte välklikvideerimine tähendab, et sajad tuhanded briti turistid jäävad välismaale lõksu. See tähendab, et ohus on 22 000 töökohta maailmas, sealhulgas 9000 Ühendkuningriikis.

Augustis nõustus kompanii 900 miljoni naelase päästmisega suurim aktsionär Hiina ettevõte Fosun, kuid lennukompanii täiendav vajadus saada pankadest 200 miljonit naela laene pani kokkuleppe ohtu.

Fosun teatas, et neil on tohutult kahju nendest, keda selline tulemus mõjutab.

Ettevõte kulutas kogu pühapäeva läbirääkimisteks pankadega, et saada lisarahastust ja päästa kokkulepe, kuid lahenduseni ei jõutud.

Thomas Cook süüdistab oma raskustes mitmesuguseid probleeme alates poliitilistest rahutustest populaarses reisisihtkohas Türgis, läinud aasta suve pikka kuumlainet kui ka brexitist tingitud inimeste ettevaatlikust ja seetõttu puhkuste edasilükkamist.

Briti reisiekspert Simon Calder ütles BBCile lihtsa põhjuse, miks lennukompaniiga nii halvasti läks. „Thomas Cook ei olnud valmis 21. sajandiks,“ märkis ta. „Nüüd võib igaüks mängida reisiagenti. Kõigil on võimalus lennukipileteid osta, hotelli broneerida, autot rentida maailmas, kus igaüks saab endale ise reisi kokku pandud ja ei vaja paketireise. Reisibürood pole enam tarvis.“

Ettevõte on suutnud alates 2007. aastast keskmiselt üle poolaasta kasumit teenida. Halvasti läks alates 2011. aastast kui jutti tuli kolm poolaastakahjumit. Kuid need, enamasti alla 0,5 miljardi naelaste poolaastakahjumid, kahvatuvad selle aasta esimese poolaasta ligi 1,5 miljardi naelase poolaastakahjumi kõrval.

Tänavu augustis oli reisikorraldaja Thomas Cooki õhulaevastikus 117 lennukit. Ettevõte opereeris oma kaubamärgi all 200 hotelli. Ettevõtte aastane klientide arv ulatus 22 miljonini. Kompanii käive ulatus 9,6 miljardi naelani ja see tegutses 16 riigis. Mandri-Euroopas tegutses ettevõte ka Neckermanni kaubamärgi all.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena