Viimase kümne aasta jooksul on meie toidueelistused läbinud tugeva uuenduskuuri ja pühkinud tavalise rukkileiva ning lihtsa valge saia meie toidulaualt. Mitte küll täielikult, ent siiski on nende osakaal tugeva languse läbi teinud.

Leiburi toodangus tähistab lihtsat klassikalist rukkileiba Toolse leib.

"Selline toode, nagu ta praegu on, sureb tõenäoliselt välja," ütleb Leiburi juht Asso Lankots otsekoheselt. Ta tunnistab, et iga toode, ka klassik, vajab ajaga kaasaskäimist.

Lankots tunnistab, et arendusruumi on, mis Toolse taas tarbijale vastuvõetavamaks muudaks.

"Ega me ei tahaks oma tipptoodetest väga lihtsalt lahti lasta. Seda saab parandada koostist kohendades, küpsetamise viisi muutes, et ta muutuks välimuselt natuke soojemaks," loetleb Lankots.

Ta kinnitab, et tarbija pole selga pööranud üksnes Leiburi rukkileivale, sama tendents on tabanud kõiki klassikalise musta leiva, aga ka valge saia tootjaid.

"Nii-öelda vana kooli leivad-saiad on turul üsna hoogsalt langenud selle kümnendiga," tõdeb Lankots.