AirBaltic ütles, et lennukite ohutus on nende jaoks esmajärguline, siiski praegu nad lende Airbus A220-300 lennukitega ei tühista. „AirBaltic kasutab teist tüüpi Pratt & Whitney PW1500G mootorit kui Swissi lennukid,” öeldi lennufirma pressiosakonnast. Lätlaste lennufirma kinnitusel on tootja kinnitanud, et mootorid on töökorras ja lendamiseks sobilikud.

AirBaltic on Swissi ja Delta järel suuruselt kolmanda Airbus 220 lennukipargiga maailmas. Kui Swissile kuulub 29 ja Deltale 25 seda tüüpi lennukit, siis lõunanaabri lennukipargis on 20 lennukit. Arvestades, et airBalticu lennukipargi kogusuurus on 40 lennukit, siis iga teine lennuk on Airbus A220-300 tüüpi.

AirBalticu kinnitusel jälgivad nad praegu olukorda väga tähelepanelikult ja on seejuures tihedas suhtluses nii Pratt & Whitney kui ka Airbusi esindajatega, et tagamaks airBalticu lendude toimumine. Lennufirmale kuuluvad Airbus A220-300 lennukitega on seni toimunud üle 37 000 lennu ja neil on kirjas üle 94 000 lennutunni.

Saksa lennufirma Lufthansa AG tütarfirma Swiss on asunud tooma tagasi liinile tema lennukiparki kuuluvaid Airbus SE A220 lennukeid, mille lennud peatati eile seoses tõsise mootoririkkega Londoni-Genfi lennul, mistõttu pidi lennuk maanduma Pariisis, kirjutab Bloomberg.

Swiss andis eile teada, et tühistab umbes sada lendu, kontrollimaks nende lennukite Pratt & Whitney mootoreid. Praeguseks on mõned kontrolli läbinud lennukid juba tagasi liinil, ülejäänud naasevad hiljemalt homse päeva jooksul. Täna on lennufirma tühistanud 19 lendu.

Pratt & Whitney mootor on lisaks A220-le kasutusel ka Airbusi enim müüdud A320 lennukitel. Selle kasutuselevõttu saatsid mitmed mured, neist suurim oli 2014. aastal A220 testide ajal, kui mootor süttis põlema.

Prantsuse tehnilise järelvalve amet nimetas värskeimat, eile aset leidnud intsidenti Pratt & Whitney mootoriga tõsiseks ja andis uurimise üle USA transpordiohutuse ametile.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena