Alates 10. septembrist on autode Venemaale importimise tollimakse vähendatud 2 protsendipunkti võrra 15% -ni auto maksumusest. Seega täitis WTOga ühinemisel võetud kohustuse.

Läbirääkimised kestsid 18 aastat ja ühinemisprotokoll allkirjastati detsembris 2011. Muude kohustuste hulgas nähti ette välismaiste autode tollimaksude järkjärguline vähendamine Venemaal 30 protsendilt 15 protsendile.

Ametnikud ja kodumaised autotootjad kartsid, et madalamad tollimaksud suurendavad autode importi, külmutavad ülemaailmsete autotootjate investeeringud Venemaale või põhjustavad isegi olemasolevate tehaste sulgemise.

Praegu on kõik juhtivad autotootjad juba venemaal tootmas kas iseseisvalt või koos kohalike partneritega. Neid meelitasid privileegid (peamiselt komponentide madalad imporditollimaksud, juurdepääs nõudluse tugiprogrammidele jne), mida riik pakkus vastutasuks autotehaste ehitamisele.

Välismaiste autode suurt sissevoolu Venemaale ei tulnud, vaid mõne tehase (GM, Ford) sulgemine oli tingitud turu kokkutõmbumisest. Samal põhjusel otsustasid need ettevõtted Venemaal sõiduautode müügi lõpetada.

Venemaa tolliteenistuse andmetel imporditi 2012. aastal Venemaale 1,08 miljonit autot, 2018. aastal - peaaegu 4 korda vähem - umbes 290 000 ühikut. Selle aja jooksul vähenes ka autode müük 1,6 korda - 2,64 miljonilt ühikult kuni 1,63 miljoni autoni.

Välismaiste autode sissevoolu ei tulnud kodumaisele autotööstusele makstud riikliku toetuse tõttu, selgitas ühe autokontserni töötaja. Tegelikult on see WTO eeskirjadega keelatud.

Nõrk rubla aitab Venemaal kokku pandud autosid. Aastatel 2012–2018 kahekordistus keskpanga poolt kehtestatud keskmine dollari vahetuskurss - 31,07 rublalt kuni 62,93 rublani. Makromajandusliku olukorra halvenemise, elanikkonna maksejõulise nõudluse vähenemise ja reaalsete sissetulekute vähenemise tõttu toimub nõudluse nihkumine rohkem massi- ja eelarvemudelite kasuks, mida toodetakse peamiselt Venemaal.