A. Le Coq toob esmakordselt lettidele väikese õllepurgi mõõtu mahlapakid
A. Le Coq alustas Reola tehases mahla ja smuutisid villima 0,33 liitristesse korgiga tetrapakkidessse.
Eestis ainulaadse nn portsjonpakkide tootmisliini maksumus on ligi 2 miljonit eurot.
A. Le Coqi juhi Tarmo Noobi sõnul pole Eestis viie aasta jooksul mahlatootmisesse investeeritud, sest turg on seisnud paigal.
„Portsjonpakkide kasutamine terves toiduainetööstuses on viimase viie aastaga märkimisväärselt kasvanud ja näeme Euroopas ka juba jookide puhul, kuidas erinevate kategooriate tooted liiguvad suurematest pakenditest väiksematesse. On tekkinud suur hulk tarbijaid, kes eelistavad käepäraseid ja mugavaid portsjonpakke. Põhjuseid on mitu – muuhulgas kindlasti inimeste liikuv eluviis ja suurenev terviseteadlikkus. Uuelt liinilt tulevate toodetega täidame just nende tarbijate vajaduse,“ rääkis Noop.
Uue liini võimekus on ligi 30 000 liitrit päevas. Praegu tulevad liinilt Aura mahlad ja smuutid, kuid ettevõtte ambitsioonid on kindlasti suuremad ning peagi jõuavad väikepakkidesse täiesti uued tootekategooriad.
“Uus liin võimaldab toota erineva suuruse ja kontseptsiooniga tooteid – lisaks 0,33-liitristele pakenditele ka 0,2 ning 0,25-liitriseid, korgi või korgita ning lisatud kõrrega minipakke,” rääkis Noop. „Kuna tegemist on aseptilise villimisliiniga, mis tagab toote pikaajalise säilimise ja garanteeritud kvaliteedi, siis annab see tootjale rohkelt võimalusi siseneda täiesti uutesse kategooriatesse,“ selgitas Noop.
Kogu mahlakategooriast moodustab kartongist väikepakkide turg mahuliselt ligi 4 %. Uue mahlaliini investeeringu peamiseks eesmärgiks on kasvatada portsjonpakkide turgu vähemalt poole võrra ja täiendada A. Le Coqi portfelli uute pakenditega.
A. Le Coq on Eesti suurim joogitootja, kelle toodete sortimendis on 17 tootegruppi, neist suurimad on õlu, vesi, mahl ja karastusjook. A. Le Coqi olulisemad brändid on A. Le Coq, Aura ja Limonaad.