Keskkonnaministeerium sai hulgaliselt ettepanekuid, kuidas elektriautode toetust oleks mõistlikum jagada
„Elektrisõidukite plaanitav toetusmeede on innustanud kaasa mõtlema paljusid. Saabunud ettepanekud ulatuvad soovitustest propageerida elektrisõidukite asemel jalgsikäimist kuni väga detailsete sisuliste ettepanekuteni,“ ütles keskkonnaministeeriumi kliimaosakonna juhataja Getlyn Denks, viidates sel nädalal lõppenud võimalusele ettepanekuid teha.
Näiteks laekus ettepanekuid, mis puudutavad sõidukite planeeritavat läbisõidukohustust ja soovitusi loobuda nõudest, et toetust saaks taotleda vaid AMTELi tunnustatud automüüjate nimistust ostetud autodele. Sellest, kuidas viimane nõue ähvardab jätta toetusest ilma Tesla soetajad, kirjutab ka tänane Postimees.
Ministeeriumi kinnitusel kaalurakse ettepanekuid koos toetust jagama hakkava keskkonnainvesteeringute keskuse, toetusmeetme väljatöötamisel osalenud majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ja teiste osapooltega. Taotlusvoor plaanitakse välja kuulutada veel sel aastal.
Keskkonnaministeerium soovib elektrisõidukite toetusmeetmega kaasa aidata keskkonnasõbralikemate sõidukite levikule. Võrreldes sisepõlemismootoriga sõidukitega on elektriautod väiksema energiatarbimisega ning pakuvad seega keskkonnasõbralikumat alternatiivi bensiini- ja diiselautodele.
Toetusmeede näeb ette, et igal eraisikul või ettevõttel, kes seotab elektrisõiduki, on võimalik taotleda riigilt 5000 euro suurust toetust. Kokku jagatakse toetust 1,2 miljoni euro ulatuses ning seda rahastatakse Euroopa Liidu kasvuhoonegaaside lubatud heitkoguse ühikutega kauplemissüsteemi enampakkumistuludest.