Swedbanki klienditeenuste divisjoni juhi Ede Raagmetsa sõnul on automaatide võrgustiku kaasajastamine panga jaoks sama oluline kui digikanalite arendamine, sest lisaks sularahatehingutele võimaldavad automaadid teostada ka muid toiminguid.

Näiteks vaadata kontojääki või teha makseid. „Uutel automaatidel on puutetundlik ekraan, mis teeb masina kasutamise kliendi jaoks palju mugavamaks. Vähem tähtis pole ka turvalisus - uutel masinatel on klaviatuuri kohal sisseehitatud vari, mis välistab PIN-koodi nägemise kõrvaliste isikute poolt. Samuti on automaatide ekraanidel spetsiaalne turvafilter, mis kaitseb ekraanil kuvatavat infot kõrvaliste pilkude eest. Uut automaadimudelit on mugav kasutada ka ratastoolis liikuvatel klientidel,“ ütles Raagmets.

Sissemakseautomaatide näol on tegemist väga keeruliste ja tundlike masinatega ning valdavalt on tõrkeid põhjustanud rahatähtede vahele sattunud võõrkehad. „Näeme, et uue mudeli tulekuga on tõrgete sagedus oluliselt langenud. Uude automaati tuleb rahatähed sisestada vertikaalselt ning rahasahtli asemel on korv, mis võimaldab rahatähtede vahele jäänud võõrkehad kergesti eemaldada. Endiselt soovitame klientidel enne kupüüride masinasse sisestamist raha eelnevalt üle lugeda. Nii saab klient olla kindel, et sisestab õige summa ning lisaks saab ta veenduda, et kupüüride seas ei ole kortsus või katkiseid rahatähti,“ rõhutas Raagmets.

Swedbankil on kokku 387 sularahaautomaati, millest ca 1/3 on sissemakse funktsiooniga. Keskmiselt tehakse Swedbanki automaatides ligi 2 miljonit tehingut kuus, millest 85% moodustavad sularaha väljavõtmised ning 15% sularaha sissemaksed.

Uute masinate paigaldamisega alustati suurema kliendivooga kohtades, nagu kaubanduskeskustes ja Swedbanki esindustes. 2021 aasta lõpuks on plaanis välja vahetada kõik ülejäänud 70 sissemakse funktsiooniga masinat uute vastu.