Euroopa rikkaim mees himustab USA mainekat juveelifirmat
Prantsusmaa ja Euroopa rikkaimale mehele Bernard Arnault’le kuuluv maailma suurim luksuskaupade tootja LVMH tegi 182-aastase ajalooga USA juveelifirmale Tiffany 14,5 miljardi dollari ostupakkumise, kuid analüütikute sõnutsi lükkab Tiffany pakkumise tõenäoliselt tagasi.
Teemaga kursis olevad allikad kinnitasid Briti majandusehele Financial Times, et Tiffany aktsiahinda arvestades 22-protsenilist preemiat lubav pakkumine on lihtsalt liiga väike ning ettevõte peaks olema rohkem väärt.
LVMH-le kuuluvad muuhulgas sellised kaubamärgid nagu Louis Vuitton, Christian Dior, Givenchy, Bvlgari ja Sephora.
„LVMH on maailma üks parima luksuskaupade firmasid ning ta on olnud Bvlgariga väga edukas,“ rääkis Tiffany suuruselt kuuenda aktsionäri, riskifond Egerton investeerimisjuht John Armitage Financial Timesile. „Aktsionäridena soovime me, et suurepärase brändi ja ettevõtte väärtus oleks maksimaalne,“ lausus ta.
Teiste Tiffany suuremate aktsionäride seas on näiteks Katari riiklik varafond.
Nelja viimase aastakümnega on Euroopa rikkaim mees Arnault muutnud LVMH pankroti äärel kõikunud Prantsusmaa tekstiilifirmast maailma suurima käibega luksuskaupade ettevõtteks. Tiffany omandamine tähendaks LVMH jaoks üht suuremat ostu ning tugevdaks firma positsioone juveelitoodetes. 2011. aastal omandas LVMH Itaalia luksuslike juveelide firma Bvlgari 5,2 miljardi dollari eest.
Tiffany ostuga saaks LVMH vastu astuda nn tugevate luksuskaupade esinumbrile, Lõuna-Aafrika ärimehe Johann Ruperti firmale Richemont- 1988. aastal asutatud Šveitsi luksuskaupade firmale, millele kuuluvad Cartier ja Van Cleef.
Analüütikud tõdevad, et Tiffanyl on võimalus laieneda ka kellade turule ning see suurendaks LVMH klendibaasi ühel nende põhiturul USAs ning annaks võimaluse ka neile klientidele, kes seni kallimat Bvlgari brändi endale lubada ei saa.
Cowen ja Co analüütik Oliver Chen kirjutab, et usub jätkuvalt, et LVMH on Tiffanyle parim kosilane, arvestades ettevõtte finantsvõimekust: laenuvõimekust, tugevaid rahavooge ning ka nende strateegilist huvi üha suurema turuosa saavutamiseks juveeli ning ka kellaäris, mida juba näidati Itaalia luksusbrändi Bvlgari omandamisega.
Chan küll ei välista võimalust, et ka mõni teine huviline välja ilmub, sest Tiffany on väga atraktiivne ettevõte.
Ei LVMH ega Tiffany ei ole ülevõtmispakkumist rohkem kommenteerinud.