Tele2s on olnud mitu juhtumit, kus inimest, kellel on välismaal olles mobiiltelefon varastatud, ootab kodumaale jõudes kopsakas telefoniarve, mis võib ulatada mitme tuhande euroni.

Tegemist on petuskeemiga, mille käigus varastatakse telefon, kuid viimasest hoopis väärtuslikumaks on petturite jaoks telefoni SIM-kaart, millelt tehakse lühikese ajaga kõrge tariifiga tasulistele välismaa numbritele väga palju kõnesid.

„Levinud on arusaam, nagu telefonile seatud limiit ja näpujäljetuvastus või PIN-kood kaitsevad suurte arvete tekkimise eest ning seega ei pea telefonivarguse korral liialt muretsema. Ei tohi aga unustada, et telefonist palju väärtuslikum on petturite jaoks SIM kaart, mida saab ilma näpujälge või telefoni PIN-koodi teadmata telefonist välja võtta ning siis teises seadmes tavapärasest kallimate kõnede tegemiseks kasutada,” kirjeldab skeemi Tele2 klienditeenindusdirektor Sirli Seliov.

Tihtipeale ei oska inimesed ohtu karta ka sellepärast, et neil on telefonile seatud krediidilimiit. Need kehtivad küll ka välisriiki reisides, aga kuna välismaal ja võõras sidevõrgus olles võivad andmed jõuda koduoperaatorini hilinemisega, siis võib limiidi jälgimine toimuda viibega.

Mida aga teha kui välismaal olles telefon varastatakse?

Pane SIM-kaardile korralik PIN-kood

PIN-koodi ei tohi jätta vaikimisi soovituslikku, vaid tuleks kindlasti ära vahetada. Parool peaks olema tugev ja mitte 0000 või 1234, mida proovitakse alati esmajärjekorras. Nii kaua kui vargad otsivad võimalust, kuidas PIN- lahti muukida ja SIM-kaarti kasutama hakata, jõuab inimene kontakteeruda nii politsei kui ka oma teleoperaatoriga.

PIN koodi saab muuta telefoni menüü kaudu ja ka standardvalemiga, mis peaks töötama igas telefonis. Vali klaviatuuril (nagu hakkaksid kellelegi helistama) järgmine kombinatsioon: ** 04 * senine PIN1 kood * uus PIN 1 kood * uus PIN1 kood #. Pea meeles, et PIN kood on 4-kohaline numbrikombinatsioon.

Pöördu politseisse

Kiirus mängib selliste pettuste korral võtmerolli. Mida kiiremini pöörduda politseisse ja oma teleoperaatori poole, seda vähem kahju jõuavad petturid tekitada. Politseis fikseeritakse nii SIM-kaardi kui telefoni vargus ning see on edaspidises juurdluses ka indikaatoriks, et klient ei ole ise kõnesid teinud, sest ta telefon on varastatud. Politseist saab selle kohta ka tõestuse.

Konktakteeru koheselt oma teleoperaatoriga

Esimene ühenduse võtmise viis võiks olla just helistamine, sest nii on võimalik info kõige kiiremini edasi anda. Tele2 kliendid peaksid esimesel võimalusel võtma ühendust klienditeenindusega telefoni teel 6866866. Kui sellel numbril öösel helistada, siis alguses võtab vastu küll automaatvastaja, kuid peale selle ära kuulamist saab teenindajaga ühendust. Kui mingil põhjusel pole võimalik helistada, siis tuleks kirjutada info@tele2.ee või minema Tele2 kodulehele, kus on võimalik info juhtunust edastada live-chati kaudu. Viimane on võimalik ka Tele2 Facebook´i lehel. Pärast seda, kui info on edastatud, vastutab juhtumi eest juba teleoperaator.

Et varguse ohvriks mitte langeda, tuleks kaasasoleva vara suhtes alati tähelepanelik olla. Tuleks jälgida, et telefon poleks vargale kerge saak ja hoida seda kindlalt käes olevas kotis või üleriiete põetasukus.