Klient pöördus komisjoni poole, kuna oli tänavu augustis soetanud endale Jyski e-poest kattemadratsi hinnaga 222 eurot. Inimene sai madratsi kätte ja soovis selle sobivust proovida. Ta tegi pakendi lahti, kuna muidu ei olnud seda võimalik proovida, viskas sinna peale pikali ja mõistis, et madrats on tema jaoks liiga pehme. Tarbija väitis komisjonile, et “madratsit ei olnud pakendis võimalik proovida”.

Komisjon nõustus, et “ilma pakendita on madratsit mugavam proovida”, kuid samas tunnistas, et “pakendi avamisel on õiguslik tagajärg”. Klient soovis madratsi müüjale tagastada ja saada tagasi tasutud summa, kuid kaupleja ei olnud sellega nõus.

Kuigi VÕS § 56 lõige 1 alusel on internetist tellitud kauba tagastamiseks aega 14 päeva, peab klient toodet käsitsema ja kasutama üksnes nii, nagu tal lubataks tavapäraselt seda teha poes.

“Kuigi müüjad sageli lubavad poes madratsitele heita, et nende sobivust tunnetada, siis need madratsid on müügisaalis näidistena. Pakendis olevat madratsit ei lubata ka poes pakendist välja võtta. Järelikult tarbija ei võinud madratsit pakendist välja võtta, kuna pakendi avamise järgselt ei ole tegemist enam uue madratsiga,” seisab kirjas komisjoni otsusest.

VÕS § 53 lg 4 punkti 4 1 kohaselt ei kohaldata seaduses sätestatud taganemisõigust muuhulgas lepingule, mille esemeks on sellise suletud pakendis asja üleandmine, mis ei ole kõlblik tagasisaatmiseks tervisekaitse või hügieenilistel põhjustel ning kui see on pärast kohaletoimetamist avatud. Jyski kodulehel on tingimustes ära toodud, et selline reegel kehtib ka madratsitele.

Tarbija raha tagasi ei saanud ja ta pidi leppima enda jaoks liiga pehme madratsiga. Enne toote pakendi avamist tutvu alati müüja tingimustega ja uuri, kas pärast pakendi avamist saab ka kauba tagastada.