„Töötan Rimis alates selle aasta veebruarist, kuid mu teenindaja kogemus on juba üsna pikk – olen eelnevalt töötanud nii bensiinijaamas kui teistes jaekettides,“ sõnas Keidi Alamaa. Keidi tunnistab, et kahjuks ei ole noorte seas teenindaja amet populaarne, kuid teda on kasvatatud vaimus, et tööd ei maksa häbeneda ning talle ta amet meeldib. „Mulle meeldib väga suhelda, kuid oskan pidada alati piiri. Näen ära, kui inimesel pole jututuju ning sellisel juhul piirdun ainult elementaarse viisakusega. Paljud siiski tahavad rääkida ja mul on tekkinud juba kindlad kliendid, kes soovivad alati minu juures maksta ning aeg-ajalt üht-teist ka küsida.“

Keidi ütleb, et ta tunneb kohustust tuletada inimestele meelde, et nad aktiveeriks sooduskuponge, ostaks reedeti kindlasti puuvilju, mil need on kampaaniahinnaga, ning pensionärid saavad soodsamaid oste teha esmaspäeval. „Väga tihti inimesed ei ole kursis nende soodustustega, kuid milleks raisata raha, kui on võimalus midagi saada odavamalt.“

„Usun, et teenindaja saab oma tööd teha hästi siis, kui ta asub kohe keerulisi olukordi või probleeme lahendama,“ märkis Keidi. „Kindlasti ei tohi minna närvi. Mina olen saanud päris tihti purjus inimeste käest sõimata, kui neile alkoholi ei müü, aga ma jään endale kindlaks ning ei võta seda südamesse. Purjus inimene ei taju, mida ta räägib.“

Võidetud raha eest läheb Keidi aga kogu perega kusagile soojale maale reisile. See on olnud nende pere ammune unistus.

„Iga kaupluse jaoks on tähtis, et seal oleks tasemel teeninduskultuur,“ sõnas Rimi personalijuht Kaire Tero. „Selleks, et teenindajad teeksid oma tööd veelgi paremini, on neid vaja motiveerida. Ühtlasi pakub selline ettevõtmine väga palju elevust ning võimalust saada kokku teiste kaastöötajatega üle Eesti, et jagada omavahel häid mõtteid ja erinevaid kogemusi.“

Kaire Tero rääkis, et võistluse finaalis pidid teenindajad hakkama saama erinevate teenindussituatsioonidega – näiteks joobes kliendi teenindamine ning talle alkoholi mittemüümine. „Rimile on väga oluline, et purjus inimesed ega alaealised ei saaks poest alkoholi kätte. Oleme sel teemal oma müüjaid palju harinud ning žürii tahtis näha, kui hästi meie teenindajad selliste klientidega hakkama saavad ja kuidas nad õpitust aru on saanud. Tänavune nobenäpp tõestas oma sihikindlust suurepäraselt.“

„Lisaks pandi proovile ka müüjate tähelepanu – mis saab siis, kui klient tuleb kassasse vorstiga, millel on juustu hinnasilt?“ kirjeldas Tero. „Tegelikult on pisiasjade märkamine üsna keeruline, eriti kui kassas on saba ning teenindaja peab samaaegselt tegelema ka kassatoimingutega.“

Personalijuht lisas, et aastate jooksul on klienditeenindus väga palju muutunud, koos sellega samuti klientide käitumine. „Poekülastajad ootavad müüjatelt positiivset suhtumist ning väga paljud tahavad oma ostude osas nõu küsida. Päris nii see ei ole, et Eesti inimene tahab ainult omaette ostelda. Ka võistlusel hindasime seda, kuidas teenindaja klienti tervitab, milline on teenindusprotsess ja kuidas see lõppeb.“