Plastikuvaba liikumine palus 75 541 vabatahtlikul 51 riigis koguda keskkonda reostavaid plastikjäätmeid, kirjutab The Guardian.

Peaaegu pool, kokku 43 protsenti kogutud plastikust olid tuntud brändide tootede prügi. Nende hulgast oli kõige suurem osa tuvastatavat prügi Coca-Cola toodete jääke, järgnesid veel Nestle ja Pepsi.

Regioonide järgi peeti samuti arvestust. USA pinnalt leiti kõige enam Nestle toodete prügi, millele järgnesid tuntud plastiktopside tootja Solo Cup Company ja Starbucks. Euroopas öleigi kõige enam Heinekeni toodangu prügi.

Lisaks topsidele ja pudelitele koguti veel üle 59 000 suure kilekoti, 53 000 väikese kotikese ja kokku 29 000 plastikpudelit. Pole täpselt teada, kui kaua kulub plastikul ookeanides täielikult lagunemiseks. Uuringud pakugad, et plastikpudeli lagunemiseks kulub ligi 450 aastat.

Coca-Cola ise on tauninud olukorda, kui nende toodangu jäätmed jõuavad ookeanidesse. "Iga kord kui meie pakendid jõuavad ookeani või kuhugi, kuhu need ei kuulu, ei ole see meile aktsepteeritav," vahendas Coca-Cola seisukota väljaanne The Intercept.

Ettevõtte kinnitusel eraldatakse iga riigi turule, kus nad tegutsevad eraldi raha, et seal tekkivad pudelid ja purgid ümber töödelda.