Maxima Eesti tegevjuhi Edvinas Volkase sõnul räägivad nii Eesti kui rahvusvahelised majandusanalüütikud aina enam maailma ja ka Eesti majanduse eesootavast jahtumisest ning selle mõjust inimeste igapäevaelule.

„Maxima tugevus on läbi aastate olnud hinnaliidri positsioon, mistõttu on meie jaoks oluline, et ka jahenevas majanduses suudaksime tagada oma kliendile kindlustunde, et oma igapäevase odava ostukorvi saab ta jätkuvalt meie kauplustest,“ sõnas Edvinas Volkas. „Teades, mida kliendid kõige sagedamini oma igapäevasesse ostukorvi panevad, langetasime ostukorvi toodete hindu nii, et inimese jaoks jääks igapäevane ostukorv püsivalt odavaks,“ lisas Edvinas Volkas.

AC Nielsen Baltimaade ja Kasahstani turu-uuringute juhi Ilona Põllu sõnul näitavad uuringud, et kuigi eestimaalased ei armasta poes käia, teevad nad seda siiski enam kui lätlased ja leedukad. „Kui 61% tarbijatest otsib sooduspakkumisi, tähendab see ka enamat arvu poekülastusi – eestimaalane külastab kauplusi 60 kord kuus,“ selgitas uuringut Ilona Põld. „Ühelt poolt sooduspakkumiste otsimine ja teiselt poolt soov igapäevaselt tarbida värsket toitu viivad eestimaalase tihedasti poodi,“ lisas Ilona Põld.

Mõned nopped AC Nielseni poolt Maxima palvel koostatud tarbijakäitumise ülevaatest 2019:

  • Aastal 2016 märkis vaid 31% Eesti inimestest, et tunnetavad toiduainete hinnatõusu, tänavu on see arv juba 92%;
  • Selle tulemusel on määrav osa inimesi muutmas oma ostuharjumusi – seda nii kõigi vanusegruppide kui ka sissetulekute lõikes:
  • Toidukaupade kallinemise tõttu on oma ostuharjumusi ümber hindamas 85% Eesti inimestest, sh keskmise ja madalama sissetulekuga inimestest vastavalt 92 ja 93% ning kõrgema sissetulekuga inimestest 82%
  • Ostuharjumuste muutusi iseloomustab, et vaid 24% on kallinemise valguses muutmas oma kaubamärgieelistusi ja valib nüüd odavama märgi toote. 61% aga märgib, et vaatab aktiivselt sooduspakkumisi. See tähendab, et ostjad ei taha pelgalt odavamat kaupa, vaid oma eelistatud kvaliteetset kaupa madalama hinnaga
  • Kui jälgida, kas inimene valib kaupa kaubamärgi või hinna järgi, siis võrreldes 2018. aastaga on tuntavalt kasvanud inimeste arv, kelle jaoks on esmatähtis hind:
  • 2018 oli sooduskampaania olulisim 52 protsendi inimeste silmis ning brändieelistus tähtsaim 48 protsendil.
  • 2019 pidas sooduskampaaniat ostuotsuse tegemisel määravaks ligi 66% inimestest ja kaubamärki veidi alla 35%.


Koos uue hinnakujundusprogrammiga annab Maxima odava ostukorvi garantii, mis pakub klientidele võimalust täita oma igapäevane ostukorv sadade odava hinnaga toodetega 102 erinevast tootekategooriast.

Maxima on Baltikumi suurim jaekaubandusettevõte. Maxima Eestis töötab 3700 inimest, jaeketti kuulub 82 kauplust. DDB Brand Capitali Baltimaade kaubamärkide uuringu kohaselt on Maxima parima hinna ja kvaliteedi suhtega ettevõte Eestis.