Paljud e-poodides ostlejad ei tule selle pealegi, et turvalise ostu eelduseks on teadmine, kes on e-poe omanik - kas kaupleja on Euroopa Liidust või tundmatu Hiina ettevõte? Sageli tehakse internetist ost just toodete odavate hindade tõttu. Tarbija, kes ei vaata järgi, kellele ta oma raha kannab ja millised on kaupleja kontaktandmed, võib hiljem probleemide tekkides, üllatusena avastada, et kauba tegelik müüja asub Hiinas. Kuigi e-kaubamaja aadress jättis mulje Suurbritannia või Saksamaa kauplusest. Sellisel juhul on oht, et ettevõte kaob probleemide korral ära ja makstud raha ühes sellega.

EL tsoonis tekkivaid probleeme saab enamus juhtudel pädevate juristide abil lahendada. Kuidas saada abi, selgub juba saadet kuulates. Vaksmaa-Tammaru sõnul on olemas märgid, millega e-ostukeskkonnas kohtudes, tuleks ost katki jätta. Näiteks e-poed, mille kontaktide lingi alt ei avane andmeid kaupleja kohta, vaid pakutakse võimalust võtta veebivormi kasutades kauplejaga ühendust, ei ole usaldusväärsed.

Musta reede“ pakkumiste hulgas on selliseid veebilehekülgi, kust leiab nö bränditooteid või kaubamärgi kaupu ja seda tavapärasest tunduvalt odavamalt. Ostjale võib tulla üllatusena, et ka siin on olemas ohukohti. Teadlik ostja saab juba veebilehe aadressist aru, et tegu on võltstooteid pakkuva e-poega.

Palju peavalu valmistab ostjatele tagastusõiguse klause. Oskamatu tegutsemise korral võib kaotada raha ja kauba peale selle. Saates vastatakse põletavatele küsimustele: kuidas on reguleeritud tarbija 14-päevane tagastusõigus ja kes kannab tagastamisega seotud kulud, mille alusel esitada pretensioon ning mil määral tohib kaubaga 14-päeva jooksul tutvuda? Aga, mida teha, kui pärast pretensiooni tegemist kaob ettevõtte esindaja ära ja on kättesaamatu, nii kirjadele kui helistamisele – küsimusi on kümneid ning kõik need saavad vastatud.

Kuula värsket episoodi Delfi Taskust!

1x
1x
  • 0.25
  • 0.5
  • 0.75
  • 1
  • 1.25
  • 1.5
  • 2
00:00