TTJA juures tegutsevasse tarbijavaidluste komisjonile esitas kaebuse klient, kes möödunud aasta lõpus ostis OnOffi veebikauplusest Whirpooli külmiku, hinnaks oli 439 eurot. Kliendi suureks sooviks oli soetada No Frost tehnoloogiaga külmik, veebipoes oli sellel külmikul selline funktsioon märgitud.

Augusti keskel kutsus klient pärast jää avastamist tehniku, kes tõdes, et tegemist täiesti tavalise staatilise sulatusmeetodiga külmkapiga. “Tunneme ennast hetkel väga petetuna, sest sellele tuginedes tegime külmiku osas valiku, leppisime pika tarneajaga ning jätsime kõrvale palju vähem energiat võtvad 2 Low Frost tehnoloogiaga külmikud, et oleks kindlasti No Frost ning nüüd selgub, et OnOffi kodulehel olevad andmed on valed ning No Frostist on asi väga kaugel,” kirjutas klient komisjonile.

Pärast seda soovis klient külmiku poele tagastada ja makstud raha tagasi saada. Kauplus teatas, et kuna klient on külmikut juba pikalt kasutanud, siis nemad soovi täita ei saa. Hüvituseks pakkus pood tasuta mikrolaineahju, blenderit või triikrauda.

“Me tunnistasime tarbijale kahetsusega eksimust, et kodulehel oli kirjas meie teadmata vale info ja antud külmik ei olnud no frost sulatusmeetodil töötav. Hiljaaegu saime maaletoojalt uued tehnilised kirjeldused ja see kahetsusväärne viga on tänaseks parandatud,” põhjendab OnOff.

Komisjon otsustas seekord ostja kasuks, kuna seaduse järgi peab ostetav kaup vastama lepingutingimustele. Kaupleja vastutab mittevastavuse eest, mis ilmneb kahe aasta jooksul asja üleandmisest ostjale. Tarbija peab teatama asja lepingutingimustele mittevastavusest müüjale kahe kuu jooksul pärast seda, kui ta sai mittevastavusest teada.

“Komisjon leidis üksmeelselt, et külmikul lubatud sulatusrežiimi puudumisel jäi tarbija kahjustatud lepingupoolena olulisel määral ilma sellest, mida ta õigustatult lepingust lootis. Tarbija on avalduses välja toonud, et tooteinfole tuginedes tehti külmiku osas valik, lepiti pika tarneajaga ning jäeti kõrvale palju vähem energiat võtvad Low Frost tehnoloogiaga külmikud. Komisjon leidis eelnevast lähtudes, et tarbijal on õigus lepingust taganeda kaupleja poolse olulise lepingurikkumise tõttu,” põhjendab komisjon otsust.