New York Times kirjutab, et vastuolulised tooted avastasid Poolas asuva Auschwitz-Birkenau muuseumi töötajad, kes jagasid fotosid kaubast enda 784 000 jälgijale Twitteris. Toodete hulka kuulusid jõuludekoratsioonid, hiirematid ja pudeliavajad, mis olid kaunistatud fotodega Auschwitzi koonduslaagrist.

Muuseum kirjutas toodete kohta, et need on sobimatud ja ei näita välja austust mõrvatute vastu. See pälvis koheselt tugeva vastukaja, vihased kasutajad suundusid Amazoni lehele ning asusid kõnealuste toodete kohta kaebusi esitama.

Pühapäeva õhtuks olid miljonite inimeste viimaseks puhkepaigaks jäänud koonduslaagri pildiga tooted Amazoni lehelt eemaldatud. "Aitäh kõigile, kes reageerisid ja survestasid," kirjutas muuseum Twitteris. Amazoni kõneisik ütles, et "kõik müüjad peavad järgima eeskirju. Neid, kes seda ei tee, võivad ees oodata tagajärjed. Võimalik on ka nende konto sulgemine".

Amazonis ei ole lubatud solvavate ja vastuoluliste toodete müük, mida võib seostada suurte tragöödiatega inimkonna ajaloos. Firma otsustab enda platvormil olevate toodete sobivuse üle "arvestades, et klientuur on globaalne, kultuuriliste erisustega." Raamatud, muusika, videod ja DVDd selle punkti alla ei käi.

Auschwitz koonduslaagri kujutisi kandnud kaup oli osa ühe kaupleja tootekataloogist, seal olid ka mitmete teiste populaarsete turismiobjektide kujutusi kandvad tooted. Mõned inimesed arvavad, et tegemist võis olla algoritmi kahetsusväärse tulemusega, mis automaatselt paneb erinevate populaarsete turismiobjektide fotosid toodetele.

Sellest hoolimata on koonduslaagri toodete müügis olemine toonud endaga kaasa tugeva kriitika Amazoni suunal. Inimesed rahul süsteemiga, mille abil firma solvavaid või vastuolulisi tooteid kontrollib.

Nimelt vaadatakse tooted üle algoritmi abil, mis peaks tuvastama firma eeskirju rikkuvad tooted. Sõelale jäänud kaup kontrollitakse seejärel Amazoni töötajate poolt üle. Kuid fakt, et Amazoni platvormidel on müügil umbkaudu üle kolme miljardi toote, teeb põhjaliku seire pea võimatuks.

E-kaubanduse valdkonnas konsultatsioonfirma ecommerceChris asutaja ja endine Amazoni töötaja Chris McCabe usub, et suurfirma võimekus müügil olevaid tooteid kontrollida ei ole piisav. "Ma ei usu, et tegemist oli tehnilise veaga. Ma arvan, et algoritm märgistas need ära. Neid ei suudetud lihtsalt õigel ajal üle vaadata," rääkis ta. McCabe lisas, et selliste probleemide pidevus näitab seda, et Amazon ei tegele probleemiga piisavalt.

Koonduslaagri pilte kandvate toodete vastuolu on vaid üks paljudest viimasel ajal avalikkuse ette tulnud sarnastest probleemidest, mis tõestavad, et suurfirma ei oma piisavat võimekust kolmandate osapoolte kauba korralikuks kontrolliks.

Vastuolulise kauba müük ei ole ainult Amazoni probleem, koonduslaagri pilte kandvad tooted on müügis ka Wishi e-poes. Muuseum tegi ka selle kohta postituse ja loodab, et Wish tooted samuti võimalikult kiiresti eemaldab.